Hjælp til at komme af med mus

Hej kan i hjælp mig jeg har høret sjove lyd fræ væggen eller under sengen jeg tro at det er mus jeg har tænke på at købe en muse skræmmer men vi har hund kan den så hør den Ps der er roder under sengen og i rummet håber at i kan hjælp
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ÅÅÅÅÅÅH nej du må ikke falde for det bondefanger trix, der findes ikke et apparat der med lyd kan skræmme mus og rotter væk.
Men de goe gamle musse fælder af den type hvor musen fanges levende, og slippes løs lige for snuden af hunden er ret efektive, husk bare at den med ost er en skrøne. Jeg bruger et lille stykke chokolade og lidt rosiner, det er efektivt. Men de skal tilses dagligt !!!!
Ja jeg giver håndværkeren ret. Jeg oplevede engang mus i et lejet hus. Ejeren gik meget ind for at de bare skulle væk på den hårde måde. Men da jeg havde hørt og set andre metoder overbeviste jeg hende om at finde de fælder som fanger musen men slipper dem i levende live tilbage i nature. HVIS de ikke forsvinder kan man jo anskaffe en kat eller se om der er et lugtende middel som skræmmer dem lidt væk.
Nu slipper jeg dem jo kun løs, fordi min hund omgående nakker dem. Hun er jo en Dansk Svensk Gårdhund en race der er avlet netop til at holder gårdene fri af mus og rotter. Og hun bliver så glad hvergang jeg har fanget en mus eller rotte til hende, så slipper jeg dem løs ude midt på plænen så de har en lille chanse for at rede livet. Det sker dog kun sjældent at musen når ud hvor hunden ikke kan komme ( hegnet )
Hvis man slipper dem løs inden for 2 km. fra huset, kommer de bare igen.
Ja, en musefælde er løsningen - katte kan IKKE anbefales, de fanger godtnok mange mus, men de gør det UDE og slæber skidtet ind og slipper dem løse..

Sniffer  

Jeg er fuldstændig enig i, at alt hvad der kan kravle og gå af kompetente og lærte mennesker udtaler, at den slags lydbølger fra gnaversirener ikke virker og ikke kan gennembryde lofter og vægge, men det ved musene omkring mit sommerhus så ikke.....

Beliggende ud til mark og strand har huset været oversvømmet med mus gennem flere år/vintre - nu har vi flere år haft sådan en fætter og vi har altså ingen mus!

Til gengæld var måren ligeglad ...., men han er så fikset på anden vis....
Annonce
Skrevet af Sniffer på 27 okt 2011 21:42
Ja, en musefælde er løsningen - katte kan IKKE anbefales, de fanger godtnok mange mus, men de gør det UDE og slæber skidtet ind og slipper dem løse..
Det skal du da kun glæde dig over, de vil dele med dig og betale husleje

Skrevet af Håndværkeren på 05 nov 2011 09:58
Det skal du da kun glæde dig over, de vil dele med dig og betale husleje


Tjah....

Vi har 2 katte - og ingen mus

Og slæbe dem ind? - ikke her hos mig - det får de ikke lov til

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis