Kan i huske færgen "Sjælland"

Jeg er pt. udstationeret i Barrow-in-Furness, som ligger i det nordvestlige England.
Jeg skulle egentligt have været ud for at servicere nogle A/C-units på en transformatorstation, til en vindmøllepark.

Men det blæste for meget til at vi kunne komme ud idag, så jeg ville lige tage en løbetur for hyggens skyld.

Bedst som jeg er ved at krydse en bro, hvor det blæser en orkan, drejer jeg hovedet en smule for at give læ.
Og dernede på vandet, ser jeg det stolte gamle Dannebrog på siden af "Sjælland"

Den er pt. ude af drift.
Men vores taxachauffør har fortalt at den har fungeret som både restaurant og diskotek.
Nu skal den vist tilbage til Danmark igen.

Det er sådan noget man sommetider oplever

Hilsen Næstformanden (Der har ømme lårbasser og vind i håret)

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Joh, jeg husker fint den gamle færge.
Den lå i mange år i København og jeg har endda været inde på den og spise, til akkompagnement af Tommy Seebach i omkring 1992.
Det var dengang alle skulle hade ham, i dag er jo blevet elsket af alle! Sært som ting kan ændre sig.

Med venlig hilsen
ktm

 

For mange år siden skulle jeg sejle fra Split til Dubrovnik i Kroatien med rutebåden. Færgen sejlede tidligt om morgenen og jeg havde fået en kahyt som jeg gik på med det samme for lige at få en time eller to mere på øjet.
Da jeg vågnede kiggede jeg op på to luftventiler, hvor der stod hhv. "varm luft" og "kold luft". Det tog lige et øjeblik at få styr hvor jeg var, men derefter gik der selvfølgelig sport i, at se om det var muligt at finde ud af hvor i Danmark færgen kom fra og evt. hvad den havde af navn.
Det lykkedes dog ikke umiddelbart, men til frokost i restauranten kom der dog en løsning. På restaurantens bagvæg var der et stort finerpanel med indlæg, hvor man kunne se den vestlige del af Østersøen. Så det var formodentlig en gammel Bornholmerfærge jeg var endt på
For et par måneder siden så jeg på Discovery Channel et program om det største hospitalsskib, som skulle til, jeg tror det var, Vestafrika. Det så noget bekendt ud, og det viste sig da også, at det var den gamle Storebæltsfærge Dronning Ingrid, der var blevet bygget om til flydende hospital.

Det ville have glædet hende, hvis hun havde vidst det

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Wiki på engelsk har ret mange artikler om gamle danske færger.
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Ferries_of_Denmark
Droning Ingrid er nu Princess Selandia.

Green

albino.

ja dronning ingred.

den har jeg sejlet med i storebælt farten. og nyde
den. og ikke mindst den berømte storbælt kaffe. bvadre. men okay.?
og det var i sist i 1970erne.!

og nu er hun bygget om til hostpitalskib.?
øv. men godt for tilskadetilkomne. en sød dame. af en færge.
som er bygget af. dansk stål industri.!
@ Lars ON, gætter på, at du var på Hammerhus: http://www.kwmosgaard.dk/ferries/hammershus_1965.htm
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis