Gulv i badeværelse??

Hej alle..

Jeg vil gerne renovere mit badeværelse, men har indtil videre været bremset af at gulvet er en slags vinyl lagt oven på træ gulv som så også er loft over kælderen. 

Så faldt jeg over en tråd her hvor man snakker om 1 komponent vådrumssikring. Som kunne males på og ikke skulle spartles på. Kunne jeg evt hive det gamle vinyl af og bruge det andet? Eller er det mere indviklet end som så? Kunne også godt tænke mig og vide om det at gøre gulvet/væggene vandtætte er det samme som en vådrumsmbran?? 

Mvh Dennis 

FamilieFar til 3, ægtemand og husejer. :-)

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan ikke vådrumssikre direkte på gulvbrædder, enten skal gulvet skiftes til feks. GF gulvgips, også vådrumsmembran og fliser, eller skal der lægges vinyl igen, og det må kun laves af gulvlægger med vådrums certifikat.
Vil det sige, hvis jeg forstår korrekt, at vinylen kan/er lagt direkte oven på trægulvet?

Og hvis man vælger GF gipspladerne, er der så mulighed for at ligge gulvvarme i eller er det nemmere at beholde den gamle og knapt så pæne radiator?

Og når du siger fliser, bliver de så støbt fast som hvis det var ovenpå et beton gulv?


FamilieFar til 3, ægtemand og husejer. :-)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Ja, hvis der er sømmet masonitplader under.

Ja, det er muligt med gulvvarme på bjælkelag, hvis der anvendes GF gulvgips også.

Fliserne lægge i klæber, ligesom hvis det var støbt gulv ja.
Tak for de hurtige svar Kaludabyg. Det sætter jo pludselig tingene i helt andet perspektiv, og gør det mere overskueligt at gå i gang med sådan projekt.

Kunne man evt. installere et badekar, og stadig klæbe fliser på gulv og vægge?

Og skal væggene skiftes ud til GF gipsplader også eller skal det bare være alm gipsplader?

Hvis nu jeg vil have klinker op på hele badeværelset. :-)

FamilieFar til 3, ægtemand og husejer. :-)

Ja, det kan man godt.

 Nej, væggene skal laves i 2 lag vådrumsgips, hvis det er lette vægge, men de fleste er jo muret op også pudset, og her skal bare vådrumssikres, så kan der opsættes fliser.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Ved godt det måske et lidt tungt Kaludabyg, men du kunne vel ikke lokkes til at lave en rækkefølge og mere præcis beskrivelse af hvordan jeg gør med gulvet, med gulv varme osv. Og hva slags materialer man skal benytte, er fx ikke 100 % sikker på hvad man vådrumssikre med og om membran er det samme som vådrumssikring osv. Ville hjælpe mig rigtig meget at have nogle materialer og en "To Do" liste at gå udfra. :-)

Mvh denne

FamilieFar til 3, ægtemand og husejer. :-)

Hej !

Mener helt bestemt at jeg for nogle år siden havde et hæfte fra "Mira" hvor der var en udførlig beskrivelse af opbygninger af forskellige typer vådrumssikring ,også omhandlende trægulv i vådrum

Måske man stadig kan få en sådanne ??

 


Tim  
 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også