Back to nature !

Hej herinde.

Jeg er gået og blevet bidt af en idé.
Har set programmet Nak & Æd på DR2 og fik ideen derfra.
Kunne godt tænke mig at tage en weekend ud af kalenderen og gå "back to nature"
Det skal forståes sådan at min kammerat og jeg vil pakke det mest nødvendige og så tage ud i naturen, en skov, og "overleve" en weekend.
Når jeg søger på det på nettet kommer der en del frem med teltpladser og sådan.
Men det er ikke det jeg søger.
Ønsker at finde en skov hvor vi må lave en biuark, tænde et bål og leve af naturen.
Nogen der ved hvordan jeg kommer videre i min søgen ?
På forhånd tak

The day you quit is the day you lose.
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så lever du nok i det forkerte land, jeg tror nemlig ikke at nak og  æd programmet sådan bare lige får lov til at falde ind i en skov og fjolle rundt.
DR betaler nok klækkeligt til skovejeren for at de må fjolle rundt der inde !
Men tag op i det NordSvenske skove eller Finland så kan du sikkert lave dig en overlevelses tur. Men det kræver altså stor viden om hvad der er spiseligt og hvad der er giftigt.
Nu er det jo ligemeget, hvad DR betaler for at få lov til at lave det program..

Tror du misforstår, det vi mangler er en skov hvor man må slå lejr og tænde et bål.

Der må være en flink skovejer i dette land, der ikke har noget i mod man overnatter

Næh jeg tror ikke jeg misforstår dig, og jeg tror det vil blive svært at finde en skovejer der vil give tilladelse til at i lave bål, altså åben ild i hans skov.
For skovejeren er det jo ikke bare et stykke skov, men et produktions areal hvor han fremstiller træ. Og jeg tror han vil blive meget grim i sit ansigt hvis skoven futter af.
Men i Sverige er mulighederne store, og da de jo har allemands retten er der ingen problemer i at lave bål hvis man tager de forholdsregler der er for området i betragtning.
Danmark er alt for velfriseret til den slags, hvor Sverige og Norge er lettere at lave sådanne ting.
Jeg har selv i mange år kørt rundt i Sverige på MC og slået lejr i skovene, med telt og et lille bål til at lave mad og kaffevand på. Der er nogle enkelte regler der skal følges og det er let, eks. må man ikke telte (som de siger der oppe ) nærmere end 300 m. fra privat bebyggelse.
Jeg vil anbefale ligesom den anden at du undersøger Sverige og Norge. Her er mulighederne uendelige i forhold til Danmark.

Mit navn er Sasa Kovacevic - Du kan følge mig her.
Annonce
Jeg tror nu godt du kunne få lov, men det kommer an på hvad du mener med ``overleve´´, hvis du vil nakke dyrene ligesom i programmet så bliver det nok lidt vanskeligt, altså medmindre du har jagttegn og vil betale for hvad sådan noget koster..
Men hvis i bare vil lave en biuark, lave bål, plukke svampe, bær osv. så skulle det da nok kunne lade sig gøre.
Det var da alligevel pokkers til negativitet i forhold til mulighederne i Danmark
  Alt det du eftersøger kan og må du i de fleste statsskove, idet dog bål er henvist til de udpegede bålpladser, der til gengæld også er mange af. Flere steder er der endda shelters så du ikke behøver et telt for en overnatning.

Se: http://www.mim.dk/Nyheder/Pressemed...ltning.htm

Jeg skal beklage ovenstående ikke virker som link. Det gør det i "redigering"
Altså, det jeg mener med at "overleve" er ikke at skyde dyr, sætte fælder og lege ham bear grills fra Discovery channel.
Blot at lave en biuark, bål og selvfølgelig passe på naturen !!
Jeg tænkte bare, der må da være en skovejer der ikke ville have noget imod dette..

Vi har en del gange teltet her:
http://maps.google.dk/?ll=56.660067,9.952592&spn=0.002798,0.008245&t=f&z=18&vpsrc=6&ecpose=56.65888344,9.95252907,323.33,1.682,22.258,0
Jeg mener området er ejet af staten, men vi har godt nok ikke spurgt:-)

frk yde > Det ser sørme idylisk ud ! Ku godt være turen gik dertil..

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis