Hvad mener i kloge?

Jeg har fået lavet denne her gipsvæg i forbindelse med noget køkkenrenovering af en køkkenmand. Min bekymring går på at væggen går en hel del længere ud i rummet end den eksisterende væg (se billede). Meningen var at gøre væggen lige, og fri for rør, så der kunne komme en plade på bag komfuret for at undgå sprøjt og den slags. Men med den gipsvæg han har sat op, kan jeg jo ikke få sat sådan en plade op, uden at skulle gøre noget ved hele den væg jeg har i forvejen. Meningen var jo bare at den nye gipsvæg bare kunne pudses op, og så var det det.

Er det noget klamp han har lavet? Eller er der noget jeg har overset man bare lige gør?
Aftalen med køkkenmanden var blot at han satte en gipsvæg op, som jeg så selv skulle beklæde. Skal jeg brokke mig? Jeg har vedhæftet billeder der forhåbentlig illustrere det nogenlunde.

Håber nogen kan hjælpe mig.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der må vel foreligge en misforståelse et sted.
Måske har du ikke forklaret hvad du vil have.

Det er osse svært at se hvad det i det hele taget drejer sig om.
Noget med at skrue noget plade på for at lave samme niveau med det eksisterende.

Men det dur reelt ikke. Vil næsten med sikkerhed opstå revne mellem murværk og den nye plade.
Var det ikke en mulighed at pudse væggen op?

Et oversigtsbillede ville osse være godt!

Ja, nu er der flere ting i det.

Nu skriver du køkkenmand, nu er det tømrer arbejde at sætte en gipsvæg op, ved dog ikke om du har benyttet en tømrer til det, eller en handyman som flere benytter sig af.

I har misforstået hinanden, eller du har efterspurgt noget der ikke var muligt, hvilket han måske ikke lige var  klar over.

Det er ikke sikkert, han kunne lave vægen plan med den anden. Ville der så være plads til rørene?

Som jeg se det, har han nok lavet det, som han mener I har aftalt. Hvilket du jo så ikke er det du mener. Det er nok svært at komme meget videre med.

Men løsningen må være, at lave en væg i hele rummets længde, så den også går ud over det lille stykke til venstre. Dermed kan du undgå de revner hpox snakker om. Det er ikke verdens største projekt, så det kan du nok få din køkkenmand til at lave - men det vil nok koste lidt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis