Gode råd til gipsloft og skråvægge

Jeg er ved at planlægge opsætning af gipsloft i et rum med skråvægge og hvor de eksisterende lofter er beklædt med træ. Jeg har dog lige nogle spørgsmål jeg godt vil have afklaret inden jeg går i gang.

1. Kan man hænge et enkelt lag gipsplader op på de eksisterende træloft såfremt jeg efterskruer brædderne så jeg er sikker på de sidder godt fast. Hvis ja er der nogen problemer forbundet med dette.

2: Loftet er på øverste etage og grænser derfor ud til tagets isolering. Jeg frygter derfor at komme til at perforere dampspærren med skruerne til gipsloftet. Vil det være normalt at dampspærren ligger lige under det gamle træloft, og hvis ja hvordan undgår jeg bedst at beskadige denne.

3. er der nogen der kender til en god online guide til opsætning af gipslofter, eller har gode tips til hvodan denne process lettes (jeg forestiller mig det er en kende besværligt at sætte op på skråvæggene, selv når man er 2)

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
1. hvis der er de normale 80 - 100 mm imellem fastgørelserne/underlaget for brædderne vil gipsen hænge.
2.Alt efter alder en den gamle slet ikke tæt nok efter 2011 standard, Ned med de loftbrædder, den gamle sdampspærre fjernes eller perforeres og der opsættes en ny med tapede samlinger oav.
3. http://www.knaufdanogips.dk/Gør-det-selv.aspx
Ja, det kan man godt, men som hpox også skriver, så vil du sikkert opleve at det kommer til at hænge mellem dine fastgørelser, er dette ikke et problem, så kan de gamle efterskrues og der kan monteres gips direkte på vægge og lofter.

Din gamle dampspærre, er sikkert en gammel alukraft, som sikkert ikke er tapet sammen i samlinger, og sikkert hullet som si, som de plejer at være.

Jeg ville dog også som hpox skriver nedtag det gamle loft, så man også lige kan få tjekket isoleringen er som den skal være, og om der evt. er muligheder for en efterisolering af loft og væg i samme forbindelse.

Opsætte en ny damspærre, og høvlet forskalling med 300mm c/c afstand.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis