For lidt plads til fugestop

Hej

Efter en gang oppudsning af den udvendige mur, må jeg konstatere, at der er for lidt plads (2-3 mm)til at presse fugestop ind. Kan jeg bare lægge en elastisk fuge uden fugestop?

At fjerne/mindske pudsen er ikke et alternativ
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvilken fuge?

Det er uheldigt på forhånd at udelukke muligheder uden begrundelse. Een kunne jo nemt få det indtryk at det mest handler om dovenskab og ikke om at opnå det bedste resultat.

Hvis det er en udv. fuge mellem vindueskarm og murværk skal der bruges en mindre diameter i fugestop, selv om 2-3 mm ikke er meget. Alternativt kan du fuge imod den fugeisolering der er stoppet ind allerede.

FugeSTOP?

-Skulle mene at den kun er der til at begrænse den mængde fugamasse der skal hældes i sprækken. (Men er ikke sikker. Den kan have en eller anden teoretisk videnskabelig betydning)
Så der burde i min verden ikke være noget i vejen for at fuge uden fugestop.
-Jeg har dog set tømrere skære fugestop i ultratynde strimler, for at få dem ind mellem vindue og væg.


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Hvis der alligevel er pudset op til vinduet, kan jeg ikke forstå man ikke bare har lagt en mørtelfuge eller pudset helt til op til vinduet i stedet for.

2-3mm fuge, vil sikkert ikke holde, men slippe i kanterne, da det er umuligt at lave denne ½ dyb af bredden, så der ikke forekomme fugeslip i kanten.
Fugestop anvendes og er nødvendig for at sikre den korrekte fugeprofil.

Se f.eks. Dana Lim, dk
hpox: Det er en udvendig fuge

Koluda: laaang historie om hvorfor det er endt som det er, men fakta er, at der er for lidt plads
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis