Pletvis efterisolering noget ved?

Hej

Jeg har tænkt på at efterisolere loftet, fordi jeg alligevel har gang i et projekt deroppe.
Der er 20cm isolering og har tænkt på at lægge 10cm mere på. Problemet er bare, at det er svært/bøvlet at lægge mere på nogen steder. Derfor tænker jeg på at efterisolere, hvor jeg nu kan komme til det.

Hvad betyder det for et værelse, hvis der f.eks. kun er 30cm på halvdelen af loftet og 20cm på den anden del. Får jeg så ikke noget ud af mine anstrengelser, fordi varmen bare smutter ud, hvor der er 20cm. Eller får jeg "fuldt" udbytte, altså halvdelen af hvad jeg ville have fået, hvis hele loftet var 30cm?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du får ikke fuldt udbytte ud af det, men alligevel har det en effekt, varmen forsvinder jo ud gennem loftet, dvs. jo større del af loftet der er isoleret, jo større er besparelsen.

Så nej, det er ikke spild af isolering af kun isolere dele af loftet, da man så minimere varmespildet på en del af loftets areal.

Vi bor til leje i et hus, desværre valgte man ikke at efterisolere da man skiftede tag sidste år. Nu tænker jeg selv på at efterisolere over de værelser/rum hvor der bruges mest varme. Er der nogen ting jeg skal være opmærksom på når jeg efterisolerer??

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis