Køb af fyringsklart brænde

Hejsa

Jeg har som tidligere nævnt i flere tråde at jeg er blevet opgraderet fra betonkasse beboer til husejer.

I vores nye hus får vi sat en brændeovn op og nu skal vi jo have noget at fylde i den ovn, så mit spørgsmål er nu om nogle herinde kender et god sælger af træ der er klar til brug nu. Jeg skal bruge ca 5 m3 til denne vinter siger de kloge hoveder.

Nå ja så skal jeg også bruge noget til næste år så det behøver ikke være tørt nu da jeg regner med at lave nogle stabler i haven så en 8-10 m3 er der nok plads til.

Det skal bruges ved fredericia og helst leveres.



hilsen

Jesper


 PS staver som en ko på glatis kan ikke gøre for det og komma og puntum må du lige selv sætte de ligger her ...........  ,,,,,,,,,,,,,,,,,

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
prøver lige at skyde nyt liv i den her det er lige om lidt jeg skal bruge det

 PS staver som en ko på glatis kan ikke gøre for det og komma og puntum må du lige selv sætte de ligger her ...........  ,,,,,,,,,,,,,,,,,

Hej Jesper.
Se grunden til at du ikke får besvarelser, ligger nok i at der er så mange mulighedder for at søge på nettet. Prøv din ven Google, der findes så mange at du nok vil få gigt i øjnene inden du har læst dem alle igennem.
Det bedste og billigste er altså at købe store stammer fra skoven, og så selv save og kløve dem, men du skal regne med at det så skal stå 2 år inden det er rigtigt fyrings klart. De bedste træsorter er Eg Ask og Bøg. Og dit træ skal være tørt, for ellers ødelægger du din skorsten, og forurener mere end hvad godt er.
Jeg har set at man nu kan købe sig fattig i ovntøret brænde, der er fyrings klart

Jeg har lige købt mig en pille brændeovn, da jeg er træt af alt det arbejde der ligger i at skære kløve og opbevare brænde.
det med store stammer vil jeg også kikke på til næste år, problemet er bare at vi ikke har haft huset før nu og derfor ikke har haft mulighed for at lave brænde klar til i år.

Jeg har brugt google, men vil jo gerne have folksanbefalinger af sælgere da der er så mange af man jo får gigt i øjnene af at læse dem som du så rigtigt skriver

Jesper

 PS staver som en ko på glatis kan ikke gøre for det og komma og puntum må du lige selv sætte de ligger her ...........  ,,,,,,,,,,,,,,,,,

Hej BaskerDK

Længere ned i forummets køb/salg er en af de nyeste tråde ang. brændekøb

[code] http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/155415[/code]
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis