Aftræk til emhætte

Hejsa

Vi har købt hus for ca 3 år siden og har haft en del bøvl med at emhætten ikke suger ordentligt.

Jeg har så i dag pillet emhætten ned, og den fungere som den skal.

Jeg gik så op på loftet for at tjekke aftræksrøret. Det viser sig at røret og aftræksflangen som emhætten er tilsluttet ikke er tilsluttet som det skal. Der er et slip mellem de to på ca 5-7 cm hvor luften kan passere ud i isoleringen.

Røret der går ned fra taghætten er kvadratisk og er ca 16 cm. Kan man få en flange fra kvadrat til evt en 150mm flexslange? Altså fra firkant til rund. Vil bruge 150mm isoleret flaxslange mellem taghætte og loft.

Hvad bruger man igennem loftet? Findes der en flange ala en murgennemføringsrør, som bruges ved tørretumblere?

Ja er lidt i  vildrede her så håber der er nogen der kan hjælpe?

Med venlig hilsen

Johnny Nørgaard

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, men kan godt få overgange fra firkantet rør til rundt rør, eller flexslange.

Normalt bruger man fast rør som vidt som muligt, også et stykke flex mellem dette og taghætten, men flexrøret kan selvfølgelig også bruges helt ned til emhætten.
Nej, mener det er 160mm i fast rør.
Ja, det driller tit med lange links, kan dog se hele linket er aktivt når jeg svarer på dit indlæg, så er en bug i forummet.

Nedenstående link skulle dog virker...

Isoleret aftræksrør
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis