Opvarmning af isoleret skur/tilbygning

Hej alle...

Vi har isoleret vores skur/lavet en tilbygning. Vi bor i et rækkehus hvis tag går længere ud end selve huset, hvorunder der før var et uopvarmet og uisoleret skur i forbindelse med et vindfang under samme tag. Nu er der nyt vindfang  med ny dør og "skuret" under taget har 100mm isolering i alle vægge. Er tæt og bygget som et rigtigt rum efter alle forskrifter. Det er ikke ret stort, kun omkring 9 kvm med lavt til loftet. Lofthøjden er i den ene ende omkring 2 meter, i den anden kun 1,5m.

Der skal varmes op til stuetemperatur, stabilt og aldrig under 18 grader, da der skal gå kuldefølsomme dyr derude.

Hvad skal jeg købe? Har kigget på olieradiator, elradiator, varmeblæsere og alt muligt andet, men syntes det er svært at vurdere.
Har desværre ikke råd til varmepumper og der er ikke mulighed for at slutte en radiator til fjernvarme.

Det er vigtigt at varmekilden selv slår til og fra, så der hverken bliver varmt eller koldt derude.

Hvad vil i anbefale? Gerne med links hvis det findes.

Håber på hjælp... Ved intet om det her og syntes ikke at byggemarkedskatalogerne er så oplysende.

Mvh. Nana
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så ville jeg nok anbefale en vægmonteret olie radiator, men den er altså dyr i drift !
Der er termostat på, så den giver den varme du indstiller den på, når den tænder vil elmåleren nok komme op i tempo

Hvad med gulvet, er det også isoleret, ellers bliver det først rigtig dyrt at opvarme.
Hvad er "dyr" i drift? Altså, kan man sige noget om kroner og ører per måned?

Der er som sådan aldrig iskoldt derude, da der sker en del varmetab fra hoveddøren som nu er i det nye rum.



Skrevet af Phobia på 23 okt 2011 13:22
Hvad er "dyr" i drift? Altså, kan man sige noget om kroner og ører per måned?

Der er som sådan aldrig iskoldt derude, da der sker en del varmetab fra hoveddøren som nu er i det nye rum.


Det kan du jo selv regne ud, efter hvor stor en elradiator du bruger, bruger den 2 kgw i timen kan du sige ca. 2 kgw x 18 timer = 36 kgw. i døgnet x 31 dage = 1116 kgw.
Koster en kgw så 1,50 kr. bliver det til 1674 kr. om måneden !
Eller 10.144,00 om året hvis vi regner med at der kun skal være varme på i 6 måneder af året.

Hmm. måske du skulle finde dig en anden hobby ?
Finde en anden hobby? Øh...

Jeg venter på lidt flere råd. Jeg kan ikke forestille mig at det bare konsekvent koster 1600 om måneden. :-)
Du kan evt. supplere din olieradiator med noget solvarme..... det er jo gratis i drift
Annonce
Hvad kræver solvarme? Altså, hvad koster det i anskaffelse af anlæg og hvor meget skal der installeres? Vil meget gerne høre mere.

Sagen er den at jeg bor til leje og har begrænsede midler, så hvis det koster mange tusind og kræver en solpanel på størrelse med Lolland, så bliver hverken min pung eller mit boligselskab glade. :-)
Du kan købe sådan en solvarmer for omkring 2500,00 kr. det eneste den kræver er et hul i væggen hvor varmen bliver blæst ind i rummet. Andet er der ikke i det. Nåeh ja so skal solvarmeren naturligvis vende mod syd med fladen, ellers er den ikke meget bevendt.
Hvor meget giver sådan en så? Altså vil den kunne varme rummet op alene eller skal der noget supplerende til? Har sådan en thermostat eller står den bare og varmer heftigt hver gang der er sol?
Så vidt jeg ved har den ingen form for thermostat, den er beregnet til sommerhuse ect. hvor den når solen står på sender opvarmet luft ind for at holde huset / skuret fugtfrit.
Jeg ved at der er nogle her på LDS der har lavet dem selv af øl / sodavands dåser i en kasse, og en af dem havde målt en indgangs temperatur lige ved indgangen til 93 + grader. Men det er jo et spørgsmål om hvor stor en overflade solen opvarmer inden det blæses ind. Og dem som ofte er på tilbud, er ret små så der tror jeg ikke temperaturen kommer ret meget over 50 + grader lige ved indblæsningen.
Jeg skal selv igang med at bygge en af sodavandsdåser.. den kommer til at koste mig ca 700-1000kr
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis