Mondeo sætter ud under kørsel, hjælp

Ville meget gerne høre om der var nogen som har prøvet dette før.

Mondeo 99årg. 1,8 st. car . Det startede med at centrallåsen sprang 4 sikringer og kan nu kun åbne dørene, engang imellem.

Mekaniker siger at det ikke kan betale sig at skifte låsene ud.Det er for dyrt.Lev med det!

Ok.Men nu har den så lige fået en ordentlig undervognsbehandling, og dagen efter hvor jeg kører med bilen går viskerne igang af sig selv og bilen sætter ud.

Bilen står stille ca. 30 min og kan derefter starte igen men da jeg rørte ved viskerne gik den ud igen. Jeg fik fat i Falck og han lavede et computer check på bilen med det samme og den viste 0 fejl og kodetallene var også i orden.

Falck manden prøvede at starte bilen og viskerne gik igen igang af sig selv men bilen gik igang hvorefter den satte ud igen efter et stykke tid. Det havde han aldrig set før.

Når den sætter ud er der stadig lys i instrumentbrættet men motoren dør uden nogen form for uren tomgang. Som at trække stikket ud.

Hvis nogen har en ide vil jeg meget gerne have hjælp til dette problem.

Det virker som om der sker en kraftig kortslutning men der er ikke noget at se eller høre på bilen.
Kan det være en stelforbindelse som er blevet ramt af PAVA?
Eller kan det have forbindelse med centrallåsen?

Håber at I kan hjælpe mig

Venlig hilsen: Jan 1967

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej jan.

Skal ikke gøre mig klog på noget, men nogen Ford modeller havde vrøvl med at der kom fugt/rustede hul lige over sikrings boxen hvilket medførte kortslutninger uperiodisk og det jan jo være svært at fejlsøge på noget der ikke er der hele tiden. Og eftersom det er flere ting der driller så synes  jeg da det evt. er værd at tage med i sin undren/fejlsøgning. :-)

Og hvis stellen ryger, ja så ryger lyset i instrumenterne også.

Mvh Dennis

FamilieFar til 3, ægtemand og husejer. :-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis