Mobilt bredbånd i toppen af æbletræet..

Hey LDS´ere..

Jeg bor udenfor lands lov og det mobile bredbånds dækning, hva kan jeg gøre for at undgå at skulle rende rundt ude i haven, får at fange en stråle med min pin fra telmore?  kan man få forstærker eller antenne der batter noget,? Når jeg skal bruge nettet springer det over på noget der hedder EDGE tdc, så kan man nå en kabale inden vejrudsigten dukker op.. HJÆÆÆLP..
ven´list
Søren
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil nok anbefale dig at skifte til enten skyline eller få en fast forbindelse. Jeg ved faktisk ikke om der findes 3g forstærkere/repeatere. Se evt. mere om skyline her: http://www.internet-bredbaand.dk/453/danmarks-billigste-bredband-6-mbit-fra-skyline/

Hej

jeg campere og har læst en test i af Net1 mobilt bredbånd
i et campingblad.
Ifølge testen skulle det vist virke over det hele selv i sveriges
skove. Det er vist fordi de bruger en router som vist nok
kan suppleres med en ekstra antenne.
Men kender det ikke selv så du må selv undersøge sagen.

Hilsen Jan

Du kunne også overveje om din "antenne" er god nok.
Min hustru havde enorme problemer med sit mobile bredbånd på Oister, hvor jeg kørte fint med mit fra 3.dk
De kø'rer begge på samme antennemaster og system i det det hele taget.
Hun ringede og klagede sin nød, og fik tilsendt en ny dongle, hedder det vist, og vupti, så virkede systemet lige så fint som mit. Det var simpelthen en fejl i den gamle dongle, der forårsagede de uendelige irritationer.

Med venlig hilsen
ktm

 

Hey alle..
Tak for jeres svar..
Fastnet er desværre ikk så godt, de vil give 0,5 mb../ Liige i underkanten.. mener telmore køre på TDC´s net..
tror jeg skal prøve at støve en router op med antenne, helst udendørs, hvis det findes.. Er der nogen der kan anbefale et sted at lede efter den salgs?

Tak for hjælpe.. )
Vh
Søren
Annonce
Har du set på din udbyders dækningskort, om du er dækket ordentligt?
Jeg bor lidt uden for Lars Tyndskids Mark og har en fin dækning ved 3.dk, 4 pinde ud af 5 mulige.
Jeg kommer i en sommerhusområde 4-5 km herfra, og lige på den matrikel er der overhovedet ingen dækning på hverken mobil tlf. eller internet. Det ses helt tydeligt på dækningskortet, når man taster sin adresse ind.

Med venlig hilsen
ktm

 

Det er korrekt at Telmore benytter TDC netværk.

Du kan se en helt masse om dækning på min lille portal, jeg har også lavet en bette video om "ar finde dækning".
Du finder det hele her:
http://www.bredbaandmobilt.dk/mastedatabasen.htm

Hvis der ikke er bedre dækning på din adresse fra en alternativ leverandør, kan du prøve med DB forstærkning.

Omkring bedre 3G dækning, er der kun muligheden med antenneforstærkning.
Du kan købe en ekstern router, de booster ofte med 2-5 db og du kan så vælge at placerer den f.eks på loftet eller stille den i et vindue.
Har du helt nye a+++ vinduer, skærmer de dog for signalet.

En 3g router, kan købes hos f.eks pixmedia.dk.


Bixer pt med en informativ guide til mobilt bredbånd. Den skulle gerne gå hen og blive så god, at de besøgende rent faktisk kan bruge den til noget - Se den eventuelt her: www.Mobil-bredbaand-guide.dk

Hey JJ og andre.. tak for info..
Fandt den her side, virker ret gakket, men i rigtig LDS ånd, jeg prøver  med den gamle parabol, melder tilbage..
http://www.usbwifi.orconhosting.net.nz/
Det har jeg lavet tests på- virker ikke i DK.

Wifi er en anden type signal, der kan forstærkes på den måde, det kan 3g ikke.
Jeg tror det er fordi wifi kører på meget lav frekvens og 3g kører højt.

Jeg lavede forsøg med placering af 3g modem direkte i en parabols brændpunkt...uden effekt.
Afsendelsen blev en anelse hurtigere men modtagelsen kunne ikke optimeres.

Jeg fuskede med det i flere dage i et sommerhusområde med ca. 200 kbit/s download på flere forskellige udbydere...samme resultat ligegyldigt hvad jeg foretog mig af underlige ting med paraboler, antenner og staniol.

Bixer pt med en informativ guide til mobilt bredbånd. Den skulle gerne gå hen og blive så god, at de besøgende rent faktisk kan bruge den til noget - Se den eventuelt her: www.Mobil-bredbaand-guide.dk

Hej

Jeg bor også i sommerhusområde og har fastnettelefon - men her er TDC stået. Vi ligger ca. 5-6 km fra mobilantenner, men efter flere forsøg med bl.a. TDC og Telia måtte vi også opgive dette.

Fik så et tip om at prøve NET1 (Icenet) og det funker faktisk udmærket. det er ikke bredbånd, men selv jeg med en dårlig tålmodighed kan acceptere hastigheden. Medkøbte en udendørs antenne - af den type de bruger på skibe (så skal du ikke pangle med retningsbestemmelse) Systemet kører på det gamle NMT system, hvorfor rækkevidden på signalerne er ekstremt meget længere end på de nye GSM systemer.

Good Luck
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis