Støbe gulv. Krybekælder

Jeg har lige købt et hus fra 1927, hvor jeg har taget plankegulvet af i stuerne. Neden under har jeg så krybekælder med en gms højde på 55cm.

Jeg går ud fra jeg skal have udvævnet sandet og have lagt noget flamingo oven på, rivenet/gulvvarme hvorefter gulvet støbes.

Der er nogle bjælker i gulvet (se billede) som giver lidt skrubler da de lader til at gå ind i muren. Kan jeg fjerne dem eller bør jeg støbe ovenpå dem? 

jeg har ca henholdvis 4,5 x 3,80 og 3,50 x 3,80 hvor der skal støbes, hvormange m3 skal der så bruges? og hvad mener i prisen ca ligger på?

 

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan ikke se no'en billeder, men bjælkerne skal væk. Må ikke indstøbes.

Dit betondæk skal være ca, 10 cm tykt.


Et isoleret terrændæk skal laves på en ganske bestemt måde, så det er ikke nok med at jævne noget sand, flamingo, net, slanger, beton, gulvbelægning i mere eller mindre tilfældig orden. :o)
som det er nu er der ingen isolering dernede. Hvis ikke jeg kan gøre det i denne rækkefølge hvordan bør det så gøres?

Jævning - Flamingo, net, slange, beton, gulvbelægning?

 

Det samme.

Bjælker fjernes, huller tilmures, alt brokker osv., organisk materiale, (evt. muldjord) fjernes.

Og så er du klar til terrændæk.
Og det er det du skal finde ud af præcist hvordan skal opbygges.

Isoleringstykkelse, strøgulve eller gulve direkte på betondækket, placering af gulvvarmeslanger og meget andet.
vil det være helt absurt at 300mm flamingo og det bliver nok parketgulv på betondækket.

Jeg går ud fra at til og fra slangerne skal monteres på tilslutningsstuds ude i varmeskabet, eller kan disse evt tilsluttes hvor de to radioterer er idag. Dem sløjfer jeg nemlig.?

 

Annonce
Ingenlunde.

Kravet iflg. bygningsreglemetet er 200-250 mm så 300 er passende.

Har ikke meget forstand på gulvvarme, men du skal jo bestemme om varmeslangerne skal indstøbes i betonen, lægges i fordelingsplader direkte oven på betondækket eller ovenpå strøerne.
Jeg har set at man kan ligge fordelingsplader ovenpå betonet, men ud fra de priser jeg har fundet ser det ud til at være en del dyere end hvis man ligger i rio-net inden støbningen sådan at det er i betonet. Hvilke strøer er det du snakker om?

 

og hvordan og hvorledes med den krybekælder der er der nu, den må jeg jo ikke bare fylde op med flamingo og beton jo. Den skal vel forsat være ventileret på en eller anden måde?

 

Nej.

"Bjælker fjernes, HULLER tilmures, alt brokker.............."

Nu er det jo ikke sikkert at man kan lære alt om terrændæk på en lørdag eftermiddag. :o)

Søg terrændæk på Google - start her;

http://www.bolius.dk/alt-om/gulve/

http://www.google.dk/search?q=terr%C3%A6nd%C3%A6k&hl=da&safe=off&biw=907&bih=439&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=8vSiTpWkMIqI4gSuruzKBA&sqi=2&ved=0CEQQsAQ
Det er faktisk rigtigt infomative links tak skal du have

 

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis