varmepumpe

Jeg har et udhus på 20 m2 som gerne skulle opvarmes lidt.
Jeg så denne varmepumpe på jem & fix.

Komressor sikret til -15 gr.
energiklasse A. 2600 W / 9000 bitu.
COP værdi ved +7/+20 grader 3.6
Man kunne jo godt tvivle på kvaliteten , pris og sælger taget i betragtning.
Men hvad vil der ske, hvis udetemp kommer under de 15 gr.
pris 3000.
Jeg er ikke sikker på, hvad energiklasse har af betydning for økonomien.
Som sagt det er ikke til beboelse. ( værksted ) nyopført med god isolering.

Hvis den er for ringe, så gerne et alternativ, uden alt det fancy, som sikkert fås.
For at sige det, som det er, så er jeg blank på dette område.



 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Lynæs

Jeg vil holde mig langt fra pumper af det mærke. Købte een for år tilbage, hvor der var problemer efterfølgende - deres hjælp bestod i at jeg skulle pille udedelen ned og sende til dem, men kunne ikke få en forklaring på hvad der så skete med kølemidlet. Bare for ringe.

Har nu varmepumpe i både vores helårsbeboelse og sommerhus, samt værksted. De er alle tre af mærket Andes ( se link nedenfor ).

Energiklasse er MEGET vigtigt. Energistyrelsen har konstatert en del snyd med energimærkningen, så jeg vil aldrig vælge en varmepumpe med en COP på 3,6, da den ligger lige der hvor grænsen mellem klasse B og  A skiller.
Vælg en varmepumpe med så høj COP som muligt. COP er tallet for forholdet mellem elforbrug og output. En COP på 4,0 er således for een kr. el ind og for 4 kr. varme ud ( målt i Watt )
Håber du er blevet hjulpet

Link til den varmepumpe jeg har i vores helårsbeboelse: http://andespro.dk/shop/andes-gaia-12-333p.html

 

De bedste hilsener

Sebastian Kvailland

Jo tak, det var et meget fint svar.
Men mangler lige det med -15gr.

 


Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Sorry - den missede jeg. Den forklaring jeg har fået er at det vand som bliver produceret ved afrimning af ude delen, i frostvejr bliver til is når det rammer udedelens jern i bunden. For at holde vandet flydende, så det bliver ledt ud af hullerne i bunden af udedelen, monterer man en varmetråd, som derved holder vandet flydende. Man angiver de -15 grader til være den temp. varmetråden kan klare jobbet til.

 

De bedste hilsener

Sebastian Kvailland

Men hvis den ikke kan klare det, hvad så ?

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hvis kompressordelen ikke kan komme af med vandet under en afrimning, vil der stille og roligt bygge sig et lag af is omkring yderdelen.

Derfor er det vigtigt at yderdelen står vandret og at der er fri mellem bunden og jorden. Selvom der ligger en varmetråd, kan der godt blive problemer alligevel!
I kraftig frost, kan der opbygges en istap, som starter fra jorden og går op og blokerer vandudledningshullet. Denne skal fjernes med jævne mellemrum.

OM det så er det der menes med de 15 grader er jeg knap så sikker på. Mon ikke det er den temperatur de mener pumpen kan arbejde ned til?

Pris og kvalitet hænger sammen.
Mange er tilfredse med det de får af "Billige" pumper.
Det har været diskuteret et utal af gange herinde.
Jeg mener man skal gøre op med sig selv, hvad man har af krav; Skal den være primær varmekilde?, skal den være lydsvag?, skal ydelsen være i top? og kan man få reservedele?

Vær opmærksom på at det ofte er afrimningsfunktionen der svigter på de billige anlæg. Den kan simpelthen ikke få alt isen væk på kolde dage!
Der har de mere fancy anlæg en føler der tager sig af den sag.

Og sidst men ikke mindst; Der skal autoriserede folk til at montere anlægget :-)


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Næstformanden har ret - Pris og kvalitet hænger sammen.
Mange er tilfredse med det de får af "Billige" pumper. Det har været diskuteret et utal af gange herinde.
Jeg mener man skal gøre op med sig selv, hvad man har af krav; Skal den være primær varmekilde?, skal den være lydsvag?, skal ydelsen være i top? og kan man få reservedele?
som udgangspunkt betaler man alt for meget for "de gamle smarte mærker" og får utroligt meget for pengene ved de nye kvalitest mærker: www.andespro.dk


 

De bedste hilsener

Sebastian Kvailland

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis