Kan ikke stå i tomgang!!!!

Hejsa
Min Polo fra 97, 1.6, 75hk, kan ikke holde tomgang. Hver gang jeg slipper speederen går den død med det samme. Selv når den er kold kan jeg ikke starte den uden at have trykket speederen lidt ned. Når jeg drejer tændingen tager motoren fint fat, men det er ligesom om at den ikke får benzin nok. Så tænkte jeg på benzinpumpen, men når jeg kører og accelerer mm så er der ingen problemer. Det er kun når jeg slipper speederen.
Så har jeg gået vakuumsystemet igennem. Når jeg tager vakuumslangen der går til min bremseforstærker så står den fint i tomgang, dog så kan jeg ikke bruge bremseforstærkeren ;-)
Tændrør, rotor, fordelerdæksel mm er fine. Batteriet virker.

Så jeg er lidt inde på benzinpumpen men er ikke helt sikker.
Det må være noget tomgangsregulering der ikke fungerer ordentligt. Også når den ikke starter med kold motor.

Har jeg en tomgangsregulator som er defekt? Jeg kan ikke rigtigt finde noget om det, så hvis der er nogle der har en viden om dette, og som måske har en ide til hvad fejlen kan være så må I meget gerne skrive :-)

MVH
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Undertiden kan en grundig rensning af hele indsugningssiden, især spjædhuset og skift af luftfilter gøre underværker, hvis ikke der er anden tydelig fejl.

Med venlig hilsen
ktm

 

Placeringen af disse sager kan jeg ikke hjælpe med, men spjældhuset er som regel til at finde.
Lufttilskudssystemet er derimod nogle gange kryptisk, men kig efter relativt tynde og ofte meget hårde gummislanger, der kan føre luft fra det ene sted til det andet. Som regel er der noget at finde der.

Med venlig hilsen
ktm

 

Nyt luft filter er nok et godt sted at starte. // Jan
Hold da op :-) Den var godt sodet til!! Ja - måske skulle jeg prøve BellAdd både i benzin og olie og direkte ned i spjældet.

Er det ikke en benziner vi her taler om?
Billederne på vagcars omhandler en diesel med turbo, der kan levere endnu mere snask til indsugningen ikke mindst den olie som undertiden kan finde vej gennem turboen
Men benzinmotorer kan nu sagtens svine sig i indsugningen med skidt motorgang til følge, hvorfor det er en god ting at rense ud i skidtet en gang imellem. Jeg er selv p.t. igang med en toppakningskift på en V8 benzingmotor med 250.000 på tælleren. Der er da snask, men ikke i den grad som billederne viser!

Med venlig hilsen
ktm

 

kik på din luftfilter , giv den en bell air servisrens b1 og 2 det kan tage det værste snask i kaboratorer , det kan værer tomgang ventil der sider fast , for den får ikke luft nok , men prøv bell air servisrens , den kan fåes ved merconom , det gør godt rent i systemet har selv brugt det i min astra f der har gået 315000, det kun ses den blev helt ren i indsugning og fik en bedre motorgang , selv det var en manifolpakning der var defekt, fik en bedre benzinforbrug,

mlm

KTM: Jo - det er en benziner, men jeg har dog sorte belægninger i spjældhuset, så tror jeg vil prøve BellAdd - kan ikke skade ;-)

MLM: Du skriver Bell Air servicerens - er det det samme som BellAdd?
Hvis at tomgangsventilen sidder fast, bliver det problem fjernet ved at rense spjældhuset? Og hvor sidder tomgangsventilen?

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis