Kan ikke stå i tomgang!!!!

Hejsa
Min Polo fra 97, 1.6, 75hk, kan ikke holde tomgang. Hver gang jeg slipper speederen går den død med det samme. Selv når den er kold kan jeg ikke starte den uden at have trykket speederen lidt ned. Når jeg drejer tændingen tager motoren fint fat, men det er ligesom om at den ikke får benzin nok. Så tænkte jeg på benzinpumpen, men når jeg kører og accelerer mm så er der ingen problemer. Det er kun når jeg slipper speederen.
Så har jeg gået vakuumsystemet igennem. Når jeg tager vakuumslangen der går til min bremseforstærker så står den fint i tomgang, dog så kan jeg ikke bruge bremseforstærkeren ;-)
Tændrør, rotor, fordelerdæksel mm er fine. Batteriet virker.

Så jeg er lidt inde på benzinpumpen men er ikke helt sikker.
Det må være noget tomgangsregulering der ikke fungerer ordentligt. Også når den ikke starter med kold motor.

Har jeg en tomgangsregulator som er defekt? Jeg kan ikke rigtigt finde noget om det, så hvis der er nogle der har en viden om dette, og som måske har en ide til hvad fejlen kan være så må I meget gerne skrive :-)

MVH
Hejsa Min Polo fra 97, 1.6, 75hk, kan ikke holde... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ja der det er , det bell add jeg mente, , af med indsugningsslange når motoren er godt varm , giv den lidt gas ,ellers i tomgang og sprøjt løs og når den er ved at gå i stå så stopperdu lidt , din karborrator bliver ren , tomgangs ventil sider sikkert på siden af karboratoren ind mod motoren det gør den på opel astra , ellers køb en reb bog fra henris fås ved ht hanse evt merkonom, der kan man se hvordan det skiftes ud, kender du ikke en god mekaniker som evt kan fortælle dig fejlen og selv skifte den det jeg tit hos motorgården, få det digornastigseret og selv skift det, så spaarer du noget på timmeløn god weekend

mlm

er den med med alm sugkarborator kan det evt værer skidt i strålespids , kender ikke så meget til wv er opel fan , men principet det sammen noget der kan kører . har du tjeket din luftfilter?

mlm

nu er tomgangen bare helt perfekt. Jeg købte en gang BellAdd til at sprøjte direkte i indsugningen, fulgte instruktionerne, og allerede 2 sekunder efter stod tomgangen markant bedre. Efter endt behandling er tomgangen bare perfekt.

Så tusind mange gange tak for hjælpen allesammen :-)
Det var da godt det dur med det.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis