formel til udregning af kørsels fradrag

Er der nogen som har styr på alt det med fradrag?

Hvordan regner man ud hvor mange penge man får udbetalt for sit kørslesfradrag?

Altså eks hvis vi sige man kører 100 km om dagen og de 24 betaler man altså selv så er der 76 km til 2 kr pr km det gir så 152.

Men det er jo ikke 152 kr ned i lommen for så er det der kommer noget med skat og træk procent osv så hvordna regner man ud hvor mange penge man får ned i lommen af de 152kr?

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja selvfølgelig kan man lave en formel for det. Men det udbytte du får ud af kørselsfradraget afhænger jo blandt andet af hvilken skatteprocent du har på den sidst tjente krone. Altså om du betaler topskat eller ej.

Så der er behov for alle dine selvangivelsesoplysninger om indtægter, fradrag mv. for at det kan beregnes.

Jeg tror det enkleste vil være at gå ind på Skats hjemmeside og bruge forskudsregistreringen til at simulere på.
Skrevet af Lars ON på 19 okt 2011 20:52
Ja selvfølgelig kan man lave en formel for det. Men det udbytte du får ud af kørselsfradraget afhænger jo blandt andet af hvilken skatteprocent du har på den sidst tjente krone. Altså om du betaler topskat eller ej.

Så der er behov for alle dine selvangivelsesoplysninger om indtægter, fradrag mv. for at det kan beregnes.

Jeg tror det enkleste vil være at gå ind på Skats hjemmeside og bruge forskudsregistreringen til at simulere på.

Hvad du betaler i bund mellem eller topskat har ingen indflydelse på værdien af kørselsfradraget. Marginalskatten er ligegyldig da det kun er kommuneskatten der modregnes i. 
Det betyder at kørselsfradraget har samme værdi for alle altså ca 33%

"heldigvis" betaler du mere i skat end det :-)
Amtsskatten tæller også med. Det er den der hedder sundhedsbidrag efter amterne er væk. Den er på 8% så vi når op på de 32%.

Men. Fra 2012 til 2019 vil sundhedsbidraget blive sat ned med 1% hvor så bundskattten bliver hævet med 1%.
Da bundskattten ikke indgår i de ligningsmæssige indkomster hvor fradragene bliver foretaget(også rentefradragene for lån) vil vi langsomt komme ned på de 24%
Annonce
OK, men så skal bundskatten vel også indregnes? Jf. link skal skatteværdien af personfradraget både fratrækkes kommune- og kirkeskat, sundhedsbidrag og bundskat?
Dermed kommer der yderligere 3,64% på, så det hjælper alt sammen :-)
Nej det er det der er hele finten.
Befordringsfradraget har ikke noget med dit personfradraget at gøre men er et ligningsmæssigt fradrag der ikke modregnes i hverken bund, mellem eller topskat. Derfor gevinsten ved at flytte sundhedsbidraget til bundskatten
Alt andet end lige er det sgu ik noget man blir rig af :o/
Men hvis jeg som tommelfinger regel siger at jeg får en tredjedel udbetalt af hvad mit fradrag vil lyde på. Så går jeg vel ik helt galt i byen?
Lige præcis.
En tredjedel er en glimrende tommelfinger regel
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis