Brændstoffilter på Golf II 1,6TD '91

Jeg har lige skiftet filteret på min Golf 2 1,6TD fra '91 (denne type filter http://krogslund.dk/reservedele/bil...g-6015.jpg )

Den kan starte men går ad helvede til og dør ud hvis den får gas.

Hev så filteret af og fyldte det med diesel, fordi jeg gik ud fra at problemet var, at den ikke selv kunne fylde det og blev ved med at hive luft ind.

Det hjalp dog ikke en brik... Hvordan løses det?


Pumpen er selvudluftende, så vidt jeg har forstået. Så jeg går ikke ud fra at det har noget med udluftningen/aftapningen på bunden af filteret at gøre?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Blæs med luft fra motor til tank.

BGS

Når du har skiftet filter på sådan en sjover skal den holdes kørendene,helt ned med pedalen og der skal den blive indtil der er 0,0 luft,filteret skal være helt fyldt med brændstof og hvis du havde været smart havde du sat klemmetænger på slangerne.
Starteren er ikke så solid så hvis du kender en der vil trække dig igang vil jeg anbefale det.
PS slangerne skal være helt tætte ellers suger den kun luft.
René
Den kunne overhovedet ikke tage gas, klampen i bund fik den bare til at gå ud.
Og det ser faktisk ikke ud til at være nødvendigt med klemmer, der var intet tilbageløb at spore.
Da vi skiftede filteret på min brors T4 fra 2001 (uden at fylde det med diesel) var der ingen problemer, den tog 2-3 omgange på starteren og kom med et par små host, det var alt.

Det var dog ikke mine hjemmemekaniker-evner den var gal med - det var ragelset Krogslund havde solgt mig!
Jeg hev skidtet af og satte det gamle filter på igen, og den kørte perfekt. Op til VW efter et nyt filter, fyldte det med diesel og monterede det, og den startede igen perfekt.

Filteret fra Krogslund er åbenlyst ikke tæt og fodrer den med så mager blanding, at den knap kan holde sig selv kørende i tomgang.
Gæt hvad de får tilbage i nakken i dag!
havde du købt det ved thansen kunne jeg forstå det , har aldrig haft problemer med dele fra krogslund , selvfølgelig kan de være uheldig at få et der er fejl på , men det er sjældent der , og skulle det komme er er intet problem med dem , med at få det byttet
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis