Hej!
Har indrettet et lille værelse i huset til kombineret TV-stue og gæsteværelse. Det sidste består i al sin enkelthed af en wallbed der, som navnet antyder, kan slåes ned efter behov. På den modsatte (ende)væg hænger min fladskærm og konen og jeg sidder midt i rummet, som er 3 meter bredt og 4,5 meter langt. TV-stole og sideborde skubbes så væk, hvis sengen skal slåes ned. Mit problem er at jeg mangler læselys ved siddepladserne. Jeg kan ikke have loftslamper p.g.a. sengen som svinger ned, og jeg synes det bliver for besværligt med standerlamper med ledninger på gulvet, som så også skal flyttes når sengen slåes ned. Jeg har tænkt på en form for arkitektlamper med lange arme som er monteret på sidevæggene oppe under loftet. De skal kunne svinges ud fra væggen når der skal læses, og svinges tilbage når sengen skal bruges. Savner en rigtig god ide til sådan et arrangement, evt. egnede lamper der kan række ca. 1 1/2 meter ud i rummet. En fleksibel lampe som kan vinkles i alle planer er at foretrække. Håber at min lange smøre giver mening.
Bedste hilsner
Mogens