Græs?

Vi skal have ny have til foråret og i den anledning er vi usikre på om vi skal vælge selvgroende græs eller udrullet. Nogle erfaringer? Vi har set begge dele forskellige steder og ja der er jo fordele og ulemper. Hvad er jeres meninger?
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
rullegræs, dyrt, er pænt med det samme

selvgroende, billigt, længere tid inden den er pæn

forarbejdet til begge slags plæner er tidskrævende og utrolig vigtigt for at få en flot plæne
Har været med til at rulle rullegræs på den lokale fodboldbane. Det var et krævende arbejde, men 3 uger senere var der fodbold på banen.

Såning kræver noget mere tålmodighed, så det er op til din tålmodighed og pengepung hvad du ønsker.

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Hej
Hvor mange m² er det?, omlægning af gl. plæne eller er det ny bygget hus.
Forarbejdet er det samme om det er så-græs eller rullegræs.
Kuperet terræn/fladt areal?.
Ved omlægning af gl. plæne: overvej om den kan reddes med topdressing/harpet muld, vertikalskæring, eftersåning og gødning, her kan man virkelig redde meget over et par omgange.
Ved nybygget hus: hvis der har kørt maskiner på jorden, så den er komprimeret, få det grubbet nu og lad det ligge vinteren over og herved minimeres risikoen for sætninger som følge heraf.
Rullegræs = højpris og hurtig etablering.
Held og lykke med projektet...

Vi har lige anlagt 800 m2 græsplæne, efter vi har bygget hus. Jeg planeret haven med lille gravemaskine, fræsede lidt med en havefræser hvor jorden var hård/ klumpet og så rev vi for sten og lign.

Vi besluttede os for at så græs, da det var billigere og hurtigere. Og helt ærligt, så gik der ikke mange uger før plænen begyndte at blive grøn. Og her nu fire måneder efter er den rigtig flot, dog er der et par pletter jeg eftersår her lige om lidt.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis