Induktionskogeplade

Har hørt at induktionskogeplader ikke fungerer om man f.eks. skulle have behov for at " ryste" en stegepande ved stegning eller når man vil tørre sine kartofler efter kogning. Den slår så fra af sig selv.
Hvem har erfaring hermed. Er det bedre med konventionel kogeplade?
Hilsen Tone
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den slår den pågældende kogeplade fra når du løfter panden, men slår til igen med det samme panden er på igen, - eller det gør min i hvertfald.

Da den ikke kan vide om gryden er med eller uden vand ved kartoflerne, så kan du naturligvis også "tørre" dine kartofler. Men der er ikke den samme eftervarme som på en konventionel plade, så måske skal plade lige være tændt mens du gør det.

Men ellers så er induktion suverænt meget bedre en konventionel, det eneste som i mine øjne kan konkurrere med det er et gaskomfur.
Der er et problem med induktion, og det er, at du efterfølgende ikke overhovedet gider andre kogemedier.
Man bliver skrupskør i hovedet af at bøvle med alt andet bras, når man har været vant til induktion.
Desværre må jeg døje med gas i vores campingvogn, og selv om det er næsten OK, så er det jo noget værre bøvl med flammer, fedteri og lugt, når noget løber over osv osv. Induktion giver stort set ikke noget svineri.
Jeg skal i hvert fald ALDRIG have noget andet end induktion. Og glem alt om alle mulige ammehistorier fra folk, der ikke aner, hvad de taler om.

Med venlig hilsen
ktm

 

Kan kun tilslutte mig djaydjay og ktm........

Alt andet er kun surrogater.

Jeg er ved at blive skør af komfuret i sommerhuset (alm. keramisk kogesektion ) - stakkels mennesker der er i samme rum, hvis det er mig der laver mad

Når den bliver udskiftet bliver det helt sikkert til induktion.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Tilslutter mig helt anprisningerne af induktionskomfuret. Det er noget sludder at komfuret slår fra når man ryster f.eks. en pande, det varmer ikke når man flytter panden, men det er der jo heller ingen andre komfurtyper der gør, men når man sætter panden ned igen fungerer det igen. Af en eller anden grund har gasfanatikerne set det som en fornærmelse at der er kommet noget endnu bedre. Induktion er mere energivenligt , rengøringsvenligt og hurtigere end noget  andet komfur - også gas.

 

vh

gug

+1 til det der bliver sagt i tråden, Mit Samsung slår også fra, nå man løfter, men slå til når du sætter det ned igen. Men hvis det er forlænge væk, så slukker den kogepladen med en fejl. Og så man skal ikke holde den væk i 15+ sek, så slukker den, min gør i hvert fald.

Men hold nu op det er dejligt i brug + der er både noget auto opkog og hold varm funktion, i mit i hvert fald

Mvh

Morten

Hej.

Ja, vi tager lige en tur i den gamle tråd.

Alt det I beskriver så skyhøjt er trods alt en erstatning for åben ild.

Vi har selv en stor keramisk kogeplade med 5 zoner og to gasblus ved siden af.

Til enhver tid ryger kødet på gassen, som i går med et par wienersnitsler, og så måtte kartoflerne nøjes med el-komfuret. Og resultatet kunne have været solgt for penge

På ferier har en eller to af disse devices bragt os mad og underholdning for omkringboende i nord- syd og østeuroupa.

Denne hedder Dana og er dansk produceret for de interesserede. Bemærk den den lille vingeskrue til venstre, der er til at skrue ned for kartoflerne med.

mvh

 


 varmetossen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis