gasfyr drypper...

Hey.

Har et Vaillant kondensernede gasfyr. Har formentlig haft kørt det tør og efter at jeg påfyldte det  med vand har det haft dryppet med vand fra et lille cylindrisk messinghus som sidder over cirkulationspumpen (se billede). Vandet kommer fra plastikhætten. Skruer jeg den løs pibler en lind strøm men hvis jeg skruer hætten fast drypper det kun (ca en gang i sekundet) 

Hvad kan være årsagen og hvordan fikses det? 


4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er ventilen for overkogning. den sidder ovenpå ekspansionsbeholderen. Kan være din beholders membran skal pumpes eller ventilen er istykker. Dete r vist alm. med de der

 

Øøøher det ikke en cirkulationspumpe den sidder på?
Og er ekspansionsbeholderen ikke den røde oppe til venstre?

Da den drypper taber den tryk hele tiden og jeg skal derfor fylde på cirka 1-2 gange i døgnet for at holde trykket oppe.
Jeg har en regelmæssigt syn om 7 dage. Er det mon okay at køre på den måde indtil da?....
Det er en luftudlader i stil med denne

Der sidder en ventil i den, der åbner hvis den er fyldt med luft og lukker når vandet står oppe i den. Man kan prøve at rense ventilen, ved at skrue overdelen af, men det kræver at systemet er tømt for vand.

Automatiske udluftere har det med kun at holde et par år, specielt hvis det er en billig model.

En ny kunne være denne: http://dvcenter.dk/udstyr-varmeanlaeg/selvudlufter.html

Husk på at du skal have tømt anlæget inen du skruer den gamle af.

Mvh Thomas Hansen

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis