Erfaring med andele i vindmølle

Jeg bor i nærheden af 2 kommende kæmpevindmøller der formentlig skal opføres i 2012.

Jeg har mulighed for at købe andele i projektet, men er i tvivl om de beregningseksempler der stilles op er bare nogenlunde realistiske eller om der er "pyntet" på tallene.

Jeg vil derfor høre om der er nogen af jer der har investeret i vindmølleandele og kan fortælle om om de beregningseksempler I blev presenteret for i sin tid har vist sig at holde vand eller ej.

Venlig hilsen

Jens

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af Æblebjerg på 17 okt 2011 23:01
Jeg bor i nærheden af 2 kommende kæmpevindmøller der formentlig skal opføres i 2012.

Jeg har mulighed for at købe andele i projektet, men er i tvivl om de beregningseksempler der stilles op er bare nogenlunde realistiske eller om der er "pyntet" på tallene.

Jeg vil derfor høre om der er nogen af jer der har investeret i vindmølleandele og kan fortælle om om de beregningseksempler I blev presenteret for i sin tid har vist sig at holde vand eller ej.

Hvor på Syd-Als har de planer om at skulle have de møller op?
Det er ved Mintebjerg.

Der kan læses mere om projektet her.

http://www.lemvig-landbo.dk/Sydals-Vindkraft-I-S

Venlig hilsen

Jens

Ved ikke lige hvordan det fungerer med andele. Men køber du en andel af et I/S selskab hæfter du solidarisk med alle de andre hvis det går på røven. Så en rådgiver i form af advikat eller ligende vil vær een god ting.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Som Fiahgt siger så er et I/S selskab med solidarisk hæftelse, og du hæfter personligt. Så hvis det går galt så kan de gå efter dine personlige ejendele. I modsætning til f.eks. et Aps hvor du bare hæfter med dit indskud. Så det vil nok være en god ide, at få en advokat indover, for at være på den helt sikre side.
Skrevet af Æblebjerg på 18 okt 2011 20:13
Det er ved Mintebjerg.

Der kan læses mere om projektet her.

http://www.lemvig-landbo.dk/Sydals-Vindkraft-I-S

Ser spændende ud, men om det er noget man skal investere i kan jeg ikke sige.
Annonce
Tak for jeres svar. I/S-konstruktion er bestemt noget der skal tages med i overvejelserne.

Venlig hilsen

Jens

Det her er en spændende tråd. Jeg har selv hørt om at investere men ved ikke forfærdeligt meget. Følger lidt med herinde
Hvad har Lemvig-egnens Landboforening og en revisor fra Lemvig med et vindmølle projekt på Als at gøre?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis