Revne i sokkel/fundament

Har desværre til min store skræk i dag, konstateret at de lodrette hårfine revner jeg har haft i min formur løber ned i soklen/fundamentet lige ved hjørnet.

Har egentlig gået med den overbevisning, at revnerne skyldes at murbinderne var placeret nærmere end 1 meter fra hjørnet.

Har fået banket en del af sokkelpudsen af og kan se at den øverste leca blok (sikkert også den anden) er revnet ca. 5- 10 cm fra hjørnet, og er næsten med garanti gennemgående til den anden side af hjørnet , hvilket sikkert er skyld i de hårfine revner i muren på begge sider af muren.

Mit spørgsmål går egentlig på, hvordan repareres sådan en lecablok i soklen?

- Havde egentlig tænkt mig at banke det løse puds og dele af lecablokken af, som sidder løst.

- Herefter grovpudsning med weber multi 280, med indstøbning af pansernet over revnen og hjørnet.

- Afslutte med pudsning (KC 35/65/650)

Hvordan lyder det i Jeres øre?

Skal nok også lige ha' en byggesagkyndig ud og se på sagen .

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Desværre er det nok ikke lecablokkene, der er problemet, men derimod selve soklen, der har sat sig.(et dårlig udført fundament/sandpude)

Man kan ikke bare klatreparere sig  ud af problemet
mvh jens

Du bør få fat i en byggesagkyndig hurtigst muligt.

Problemet kan være større end hvad lidt puds hist og her kan gøre...

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Det er først og fremmest din forsikring du skal have fat i.

Hvor gammelt er huset og hvor længe har revnerne været der?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis