Isoleret flexslange med perforeringer i inderste rør

Hej,

har købt noget isoleret flexslange i 160 og 200 mm til mit emfang. Røret er af aluminium med små perforeringer over det hele og med et tyndt, skørt lag plast om (man kan rive det i stykker som papir - mere eller mindre.

Jeg undrer mig over om dette virkelig holder tæt og er godt til et kraftigt emfang som mit, der kommer med garanti luft igennem perforeringerne og den tynde plast tror jeg ikke en meter på..

Hvad siger panelet?
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Umidelbart lyder det ikke rigtigt, men mon det kan være for at støjdæmpe?

Og er du sikker på, den egner sig til emhætte, det kunne jo  være den var til ventilation (ren luft)

mvh jens

Hvad indebærer det for mig, kan jeg bruge den til emhætte?

Jeg er ikke klar over om den er egnet til emhætte, det har jeg blot gået ud fra...

Hvis du har en ekstern motor på loftet dæmper den støjen fra den.
Det optimale som aftræk fra en emhætte er faste rør som spirorør elle plastrør i den korrekte størrelse, da de ikke giver så meget luftmodtstand og dermed øger effektiviteten af din emhætte.
Flexslanger er kun en nødløsning!!
OK, men er den omtalte lyddæmperslange med små huller (som lavet med en nål) og en tynd, sprød plastfilm omkring tæt og egnet til brug med emfang?
Annonce
OK, men er den omtalte lyddæmperslange med små huller (som lavet med en nål) og en tynd, sprød plastfilm omkring tæt og egnet til brug med emfang?
Men "fedt og slam" lukker vel de huller på ingen tid?
Hpox: jeg tror faktisk ikke fedt fylder de små huller for der suges i denne slange, ikke pustes (slangen er ml emfang og motor på loftet).

At der ikke afsættes fedt kan bekræftes af mit loft, motoren har nu siden februar sidste år stået deroppe uden aftræk, blæser bare luften ud i det uisolerede loft. Men nu er jeg også ved at være træt af alle de mus der nok kan snuse sig vej til hvad de tror er den vildeste buffet.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis