Oliefyr taber vandtryk

Hejsa fagfolk 

Jeg har et ældre oliefyr der taber vand tryk efter bare 3 dage er trykket faldet fra 1.5 bar
til under 1 bar og forsætter hvis jeg ikke fylder vand på igen hvis jeg ikke fylder på begynder min cirkulationspumpe at snakke ved ca 0,8bar

Hvad kan der være galt????

Bonus info har en 14 liters trykekspansionsbeholder på anlægget der lyder hul og lige er blevet skiftet.

Har kigget i selve brændekammeret der er lidt rust rødt i bunden ved bagvægen har det noget at sige???

Takker for alle svar der kommer 
Hejsa fagfolk  Jeg har et ældre oliefyr der... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du lige har fået skiftet expansionsbeholder kan det være at det er luft i systemet(luft er også tryk).
Det kan også være du har en overtryk vent. der ikke lukker helt og derfor drypper.
Så kan det også være du har en udluftnings vent. der ikke virker som den skal og så lukket vand af anlæget.
Måden du tjekker en trykexpansions på er ved at banke på hver side af den, den ene skal lyde hul og den anden skal lyde fuld(af vand). Man kan også trykke forsigtigt på ventilen og kommer der luft, skulle den være ok. Men det er en dårlig ide hvis man ikke ved hvad man laver.
De færreste anlæg er 100% tæt og vil altid tabe lidt vand, men påfyldning mere end 3md, skal man holde øjende åbne.

it is better to burn out than to fade away
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis