Fint snit i polystyren / flamingo

Jeg skal bruge nogle fine klodser af polystyren.

Er der nogen der ved hvordan jeg laver et fint snit i dette materiale, så det overhovedet ikke flosser..?

Værktøj... ?

Mit ønske er, at det skal være lige så fint et snit, som de oprindelige stykker er skåret i, når man køber dem i trælasten.

Mange hilsner
Polite
 
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hvis jeg saver det, på min stationære rundsav, bliver snittet helt glat, og uden grater.

Det er en fintandet HM klinge jeg har på...


 

Mvh jens

 

Flamingo kan skæres med en varmetråd af en slags.
F.eks. 12 eller 24 volt gennem en vodlframtråd er det vist.
Eller 240 volt gennem en hvilkensomhelst tråd - faktisk. .o)
Hpox: Kan du vise et eksempel eller linke til en henvisning?
Jeg er lidt grøn på det område.. Håber du kan hjælpe mig lidt

Mange hilsner
Polite
 
Det kan jeg ikke - nej.

Men allerede først i 80-erne så jeg en isolatør og en elektriker lave det omtalte værktøj - altså 240 volt gennem en tråd. Tråden var ovenikøbet opspændt på en sådan måde at den kunne bortskære fra den indvendige side af en alm. flamingorørskål.
Annonce
Sådan har jeg gjort, Jeg brugte dog svejsetråd, fra et Co2 værk

http://www.youtube.com/watch?v=P9IMIoJw61M&feature=results_main&playnext=1&list=PL0DEF548F593F7583

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Hpox og Msms:
Tak for inspirationen - det skal prøves.

Jeg skal lave nogle terninger i ca. 150 x 150 mm i præcise str. så mon ikke jeg kan opspænde det på bordrundsaven og bruge det rullende land til at skære ens størrelser.


Mange hilsner
Polite
 
Co2 tråden blev dog noget slap og knækkede hurtigt, men jeg havde en hel rulle så jeg skiftede den bare.
Det helt rigtige at bruge er en kostanttanttråd, Jeg kunne ikke få fat i noget sidst jeg skulle bruge men måske du har mere held. Der ligger en elektronik forretning på Nørrebronx der hedder Brink, de burde ha noget. 

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

bauhause har en maskine til det med en klinge der bliver varmet op der så skærer på den måde men den er vidst ret dyr
Hejsa

Emnet har været oppe nogle gange i løbet af årene !
jeg kunne huske dette topic med en "LDS flamigo skære", tjek denne post ud for ideer

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/154104

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis