Forstærkning af havehegn?

Jeg har et havehegn i 180 højde og i 160 brede fag med stolper som er gravet ned imellem fagene. Så langt så godt. Hegnet - ja i hvertfald stolperne er yderst stabile, de tværsgående lameller dog ikke..  

Har samtidig 2 fodbolddrenge, som spiller fodbold op ad hegnet, så fagene er knækket.   Jeg vil nu gerne have repareret hegnet, men det varer nok ikke længe inden de knækker igen. Mon der nogen som har en ide til hvordan jeg kan forstærke det, så det kan holde til fodboldene? Vil et trådhegn spændt hen foran hjælpe? Eller kan der være en anden bedre løsning?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror ikke din ide med net hverken pynter eller giver væsentlig øget stabilitet. Du bør nok overveje lamellernes dimensioner (altså om de bør være af sværere gods) eller evt. indsætte en "aflastningsstolpe" midt mellem de bærende stolper.

Lidt flere info om det nuværende hegn (især hvad de nuværende lameller består af) vil hjælpe på mulighederne for kvalificeret rådgivning.
Hegnet kommer aldrig til at kunne holde til et par raske fodbolddrenges spil. Og tror ikke de bliver glade for at skulle spille op mod et trådhegn.

Vil foreslå nogle plader, som kan hænges op på nogle kroge i stolperne, når der spilles. Og som sættes væk efterfølgende.
Hejsa Jens Høj

Tak for svar :-)

Drengene spiller flere timer hver dag i haven, så tror ikke det er realistisk med plader der tages ned og sættes op igen. Men ellers super go ide, hvis man f.eks. kun har fodboldbørn en gang imellem..

Må lige lægge hovedet i blød og se hvad jeg finder ud af. Vil jo også gerne have en pæn have.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis