Mørtel og farve

Hej

Jeg er er ved at mure en tilbygning, og kan efter de første par skifter se at fugefarven desværre ikke er særlig god. Den er blevet for mørk i forhold til huset.

Jeg har knap et ton bakkemørtel 6,6% stående, så det skal jeg helst bruge. Jeg blander med med 52,5N cement.

Jeg har prøvet at eksperimentere mig lidt frem, men at blande forskellig dele cement i. 

Jeg har en fugepresser, men uanset hvor svag jeg blander med cement, selv når jeg bare bruger 6,6% mørtelen ren bliver den for mørk.

Jeg har også prøvet at bruge et stykke rundt træ med en noget større diameter og som ikke vil komprimere fugen så meget. Det giver en bedre farve.

Min konklusion er at jeg ikke kan bruge fugepresseren, som jeg ellers helst ville, og bliver nødt til at få nogle knap så komprimerede fuger, mod til gengæld at få den rigtige fuge.

Kan I se nogle ting jeg kan gøre anderledes, måske anden cement eller??

Tak :-)
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tror mere det er gruset i mørtlen der giver udslaget. Der findes mørtler med forskellige farver, det er selvfølgelig lidt svært for dig da du allerede har mørtlen. Måske kan du få noget farve du kan blande i.
Så det er ned i byggemarkedet og spørge ellers er Google din ven.

Jeg kunne personligt godt finde på at blande det op med Cempexo og se om jeg kunne ramme en tilfredsstillende farve.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis