Varmepumpe, A-mærket

Hej

Jeg vil gerne købe en ny varmepumpe for at få en med et lavere energiforbrug og lavere støjniveau.

Jeg har kig på denne:
http://www.lavprisvvs.dk/shop/grundfos-alpha2-cirkulationspumpe-245538p.html

Men jeg har ikke ret meget forstand på det. På min nuværende pumpe står der følgende: Grundfos UMS 20-20, No 0841, Class F, p1 W 70 (p1 W 36), 2,5 uF, 220V, 50 Hz.

Der hvor pumpen skal bruges er der tale om et hus i to plan på i alt ca. 200 kvm. I stueetagen er der gulvvarme over alt og 5-6 mindre radiatorer på 1. sal.

Den nuværende/eksisterende pumpe klarer jobbet fint - men mit spørgsmål er om den pumpe jeg har fundet (link herover) vil være en fuldgod erstatning for min nuværende pumpe? Og om den i det hele taget passer ind i stedet for den nuværende?

Skal jeg bruge noget andet tilbehør/udstyr eller tager man bare dne gamle pumpe af og sætter den nye på direkt uden brug af andre dele? Er det nemt eller svært at skifte sådan en pumpe?

På forhånd mange tak for hjælpen!

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du mener vel cirkulationspumpe , varmepumpe laver varme ,enten fra jorden eller udeluften.

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Skrevet af Svend Høst på 13 okt 2011 08:30
Du mener vel cirkulationspumpe , varmepumpe laver varme ,enten fra jorden eller udeluften.


Ja, undskyld - cirkulationspumpe, som der også står på siden til den pumpe jeg linker til. Det var en skrivefejl fra min side, sorry.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis