stål skorsten på muret skorsten

Hejsa.

Kan man bygge en stålskorsten videre på en muret skorsten???

Sagen er den at vores skorsten som er muret blev frostsprængt sidste vinter. Og nu har jeg så endelig fået taget mig sammen til at kontakte en mure... Men han skal have 27.500,- incl. moms for at pille den skadet del ned og mure en ny del op. Det er mange penge, synes jeg...

Og nu er jeg så blevet tilbudt en isoleret stålskorsten i rustfri, som jeg kunne montere fra vores tagterrasse og op ad.

Men kan man det???

Håber på nogle kloge svar ;o)

Med venlig hilsen

Anders

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ta en snak med din skorstensfejer,  det er ham der skal godkende i den sidste ende.

tveskæg

 

Jeg ved ikke, hvordan reglerne evt. er lavet om siden midt 70erne, men dengang lavede jeg det stunt i mit daværende hus.
Stålskorstenen blev lavet med en firkantet plade i bunden, så den kunne stå ordentligt på den murede del og blive tæt i samlingen.
det gav absolut aldrig problemer.

Med venlig hilsen
ktm

 

Har for 3 år siden, selv pillet den øverste del af en gammel skorsten ned, fra loftgulvet og op. Med hjælp fået isokerne i den nederste del, hvor vi lod en øverste ca. 30 cm isokerne stikke ovenud. Derfter kom der en fra et pejsecenter og monterede henover isokernen en isoleret stålskorsten med vinkel og ovenud gemmen eternittag. Hans del (stålskorsten) kostede 16.500 kr.
Metoden foreslået og godkendt af min skorstensfejer.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hejsa

Kik på side 10 i dette fagblad for skorstensfejere, dog skal du være opmærksom på at lysningen skal være den samme i hele skorstenen og det skal være muligt at rense den.

http://www.skorstensfejerdata.dk/bladet/bladet_index/skfm_2_2011.pdf

Hilsen

Jesper

 PS staver som en ko på glatis kan ikke gøre for det og komma og puntum må du lige selv sætte de ligger her ...........  ,,,,,,,,,,,,,,,,,

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis