opklodsning, hvad bruger de "prof" ?

Skal til at ligge strøer ud til gulv på første sal, disse skal jo klodses lidt op, så gulvet bliver plant (der skal alt mellem 0 og 100mm opklodsning til)

Spørgsmålet er nu, hvad bruger de prof? Er det plastik kiler? (Knudsen kiler, eller lign.), eller træ klodser, mdf plade, krydsfiner, hård masonit, eller? (MDF fordi jeg har en rest 12mm MDF til at stå, jeg kunne skære ud til opklodsning).

Jeg forestiller mig at opklodsningen skal fastgøres til spærfoden, såvel som strøerne fastgøres til opklodsningen.. Er det helt forkert? Jeg har læst rundt omkring om opklodsning, der siger at opklodsning ikke skal fastgøres til underlaget, men alle eksemplerne er med beton underlag.

det er 110kvm gulv der skal klodses op.. 

/ Thomas
Skal til at ligge strøer ud til gulv på første sal... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad er der galt med masonit og pap?

Der vil ikke være fugt, da det er i bjælkelaget mellem etager det skal ligge..

Hvis alm træklodser flækker, så flækker strøerne vel også? Når det er overskud fra strøerne der bruges som opklodsning...

/ thomas
Skrevet af hpox på 15 okt 2011 16:25
Hva' betyder FTW! Knald heksen?

Jamen kære HPOX, du plejer da nok at kunne bruge google

http://netforbeginners.about.com/od/f/f/What-Is-FTW-for-the-Win.htm

Sådan groft oversat betyder det vel " at dette er det bedste"....

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Masonit og pap bliver trykket med tiden. Strøer er noget større dimensioneret så de vil nok ikke flække.
Knudesen og Harpun kiler!!! FTW!!

Hpox jeg skrev ikke at at pap og masonit kunne flække!



Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Nej-nej. men det er jo osse det jeg siger.

Og så tror jeg at du roder rundt i blød masomit, (celutex-plade), og almindelig masonite.

Hvis du overkører en 3,5 mm masoniteklods med en Leopardkampvogn - 10 gange - skal jeg ikke afvise at klodsen bliver en enkelt 1/10 mm tyndere. Ellers sker det næppe.
Annonce
Har skiftet gamle gulve hvor Masoniten var smuldret og trykket fladt. OG, Nej jeg mener ikke celutex.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

har godt nok heller aldrig set en flad trykket masonit brik, og jeg har da skiftet et par gulve efterhånden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis