Vandslibe oven på lakken?

Hej med jer.
Vi er ude i en lille diskution her hjemme ang. Vandslibning.
Det går alt i sin enkelthed ud på at vandslibe oven på lakken. Hvad vil der ske.?
Vil jo selv mene at det må give et mat-look bagefter???
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja så bliver lakken mat, det er kun på metal du kan vandslibe og få en blank overflade.
Altså det er den der klar lak fra jem og fix der er brugt. Det vi ville forsøge at slibe/ pudse på er en plastik skærm. Men hvad ville I polere med for at få det til at skinne efter slibningen?
Eller slipoline samt en slibeting fra. eks. harald nyborg hvis det er en hel bil. Du kan også hos THansen / Hoyer købe nogle rigtig bløde klude der kan hjælpe med poleringen.

Ofte vandsliber man i lak fordi man oplever en smule appelsinhud. Jeg har set en del Discovery og set hvordan de prof. gør hos eks. Boyd Coddington. De lavede nogle syge flotte lakeringer, masser af lag lak til sidst.

Da jeg malede tank på min MC for sjov, var jeg helt oppe i korn 1200 inden jeg polerede med klude og slipoline.

Det blev gjort med spray, det gør jeg ikke igen. Det ser fint ud, men tåler ikke benzin/bioethanol. Så når jeg keder mig skal den lige slibes ned og have en gang 2 komponent maling. Det holder meget bedre.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce

Brug noget tokomponent, klar autolak det holder.
(dog kan du nok ikke bruge, den oven på den 1 komponente lak)

mvh jens


 

Det gælder vel alt hvad der kommer ud af autolak fra spraydåser, det skal være 2 komonent både i maling og lak.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Der findes ikke 2 komponent lak/maling, på spray dåse?
Jeg har med stort held brugt den billige spray maling fra Jem & Fix, det har meget at sige hvor tykke lag der bliver påført. Jeg har larkeret fælgene til min mc. også med klar lak. Det tager ca. en uge at gøre det ordentligt, tynde lag med 12 timers mellemrum, og så 24 timer inden de tages i brug. Det har da holdt nu i et halvt år !
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også