Puch maxi K-motor med firkantet karburator - dyseproblem

Har en gammel maxi som ellers er fin fin stand.
Stort set alle sliddele er skiftet.

Noget har jeg gjort og noget var startet op af tidligere ejer.

Problemet ligger i at det er en gammel pedal model, hvor der er monteret en kickstart motor, men bibeholdt firkantet karburator....
Den har altid trukket dårligt /uden brug af choker), og er overbevidst om at det en er dyset forkert....
Standard er den firkantede karburator på pedal motoren dyset med en 44 eller 46 dyse og den runde karburator på en kickstart motor dyset med en 54 eller 56 dyse......
Da vi købte maxien var den dyset med en 50 dyse, men nålen stod i 3. hak og ikke 2. hak som den skal...
Så renoverede karburatoren, med ny 50 dyse og nyt luftfilter, men den gik stadig dårlig.

Har forsøgt at sætte den i 3. hak igen, men det hjalp ikke rigtig..
Så tænker at der skal en noget større dyse i dyret

Så er ude efter om der er andre der har kørt med samme setup og ved hvad størrelse dysen skal være.
For tricket med at prøve mig frem er et no-go, da dyserne jo koster 30,- stykket og så render det jo hurtigt op......
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Tak for scootergisen, en fin side, men der var ikke lige det rigtige....

Kunne sagtens finde en P-motor, en anden karburator, jaeh eller køre på væærksted med dyret.... ;-)
Men det er jo alt sammen noget der koster penge.....ikke så rart.....

og den kører uden ballade, når den altså får choker,

Så er ikke i tvivl om at det blot er et dyseproblem....
Ville dog gerne tættere på den rigtige størrelse så jeg ikke skulle ud og købe 10 dyser a 30 kr stykket og så prøve mig frem..... ;-)

 

inden du køber dyserne kan duprøve at sænke nålen i kabuen.! (kaburatoren)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis