Tilbygning? Hjælp... Ris & Ros...

Hej LDS'er...

Vi står og gerne vil udvide lidt til næste år, da vores stue ikke er den største...

Vi vil lave en tilbygning på ca. 4,5m x 6m.

Jeg kommer lige med lidt billeder, så i kan se hvad vores planer er...

Huset som det er nu:

Der hvor det bruge plankeværk er det meningen tilbygningen kommer...

Ude i venstre side af billede er det meningen tilbygningen skal være...

Det passer meget godt med at tilbygningen kommer til at fylde ca. terrassen...

Google sketch up tegning....

Google skecth up tegning....

Set fra haven, hvor vi så vil ligge terrasse på denne side...

Her er et udkast med hvid vandskuret tilbygning...

Set indefra....

Indefra....

Altså det vi har fundet frem til er at den skal bygges i de mørke/grå mursten, da man derved ikke ligger skjul på at det er en tilbygning, er det ikke det smarteste?

En råede mig til at væggene ikke flugter, men at tilbygning bliver rykket lidt ind, bare en 10-15cm. nogle der har gode ide'er om dette?

Vi synes det vil være pænest med sorte vinduere i tilbygningen, men vi har hvide i resten af huset, og min kæreste har læst på nettet at man med en tilbygning ikke skal ligge skjul på det er en tilbygning, men stadig prøve at beholde noget fra det gamle, så derfor regner vi med at sætte et hvidt vindue i, magen til det vi har i stuen idag faktisk?

En anden ting er at vi har kælder unden resten af huset, men det har vi ikke planer om med tilbygningen... Og derfor kommer vinduet jo til at sidde højt oppe, når man kigger på huset udefra, hvor der i stuen nu er et kælder vindue under...

Nogle gode råd eller ting vi skal være obs på??

Dette er stadig på projekt stadiet, men planen var at få lavet tegninger færdig her til vinter og få godkendt, så vi kan gå i krig til foråret...

Det bliver et selvbygger projekter, med hjælp fra murer og tømrer venner...

/Linding

Udlært Styrings & Regulerings Elektriker (Industri Elektriker)

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville helt klart lave tilbygningen lidt smallere, få en rejsning på taget, og ellers gøre alt for at lave det nøjagtigt som resten af huset er konstrueret med fremspring i taget, rulleskifter, sålbænke, vinduer sokkel, osv osv

Det virker i mine øjne helt forkert at lave en tilbygning i andre sten og med et fladt tag, når nu huset ser ud som det gør. Den metode der blev brugt godt i 70erne og 80erne, og det forskønner ikke ligefrem husene.

Lav den så man evt går "ned" i tilbygningen i forehold til resten af huset.

Du fik det råt for usødet, håber du kunne bruge det til noget.

http://www.lyrk.dk
Enig med Naveren.

Du har lavet en rigtig fin renovering af dit hus, så vidt jeg husker det fra div. billedserier.

Så skal du ikke lave sådan noget l... af en tilbygning.
Fordi man selv kan tegne på et tegneprogram så er det jo ikke sikkert at man bør gøre det.

Fin en arkitekt der kan lave noget der dur.
Eksempelvis ville det jo være oplagt med en tilbygning helt eller delvis i glas. Særligt hvis du interesserer jer for planter ville en drivhuslignende tilbygning være fint.

Dernæst. Det er alt for dyrt at lave en så lille tilbygning. Lav en der er mindst dobbelt så stor. :o)
det ligner et kasse i forlængelsen af huset.!

men tilbygning synnes jeg at denne skal "falde"sammen med resten afhuset
med taget og øvrige komponenter.! (skjult tilbygning).
Skrevet af Naveren på 11 okt 2011 20:47
Jeg ville helt klart lave tilbygningen lidt smallere, få en rejsning på taget, og ellers gøre alt for at lave det nøjagtigt som resten af huset er konstrueret med fremspring i taget, rulleskifter, sålbænke, vinduer sokkel, osv osv

Det virker i mine øjne helt forkert at lave en tilbygning i andre sten og med et fladt tag, når nu huset ser ud som det gør. Den metode der blev brugt godt i 70erne og 80erne, og det forskønner ikke ligefrem husene.

Lav den så man evt går "ned" i tilbygningen i forehold til resten af huset.

Du fik det råt for usødet, håber du kunne bruge det til noget.

Det kan ikke siges bedre. Forstår ikke hvorfor du vil ændre husets stil...

Online guider jeg arbejder med 

en guide om mobildækning derudover skriver jeg om privatøkonomi og et hobbyprojekt om e cigaretter
hmm kan ikke lige se for mig hvordan det vil komme til at se ud. Men det kunne jo også være muligt at flytte den lidt frem som i den anden ende hvor vinduet så godt nok kommer op i taget. Dette kunne gøre det nemmere at få det til at arbejde sammen istedet for denne kasse. Ville helt sikkert overveje den med at gå ned i tilbygningen evt. bare et trin eller to. Men igen kan dette give nogle underligt placerede vinduer. Men mener helt sikkert ikke at taget bør være fladt. Kan ikke lige umildbart se hvor tæt du kommer på dit naboskel, men pas på med højderne her. Ellers vil jeg rose dit gåpå mod med Sketchup. Men der bør laves professionelle tegninger samt en professionel vurdering fra en arkitekt, som nok er bedre til at se det for sig. Disse penge vil oftest være givet godt ud, da du er mere tilfreds med dit arbejde, samt at evt. købere formentlig bedre kan lide et homogent hus frem for en bolig med tilhørende kasse.

www.DTKS.dk

Trykprøvning, Termografi og andre byggetest..

God vejledning.

Annonce
Enig med de andre i, at den skitserede tilbygning ikke vil pynte på huset. Men du har ret i, at det plejer at være god arkitektlatin at lade tilbygninger, der ikke kan tilpasses det oprindelige hus, adskille sig markant fra resten. Hvis du ikke kan skjule det, så fremhæv det.

Men en arkitekt vil utivlsomt kunne komme med bedre forslag, der adskiller sig fra det oprindelige - om det gør huset kønnere er nok en smagssag. Men jeg vil mene, at det må være muligt at tegne en tilbyging der faktisk passer ind i den bestående arkitektur. Huset har jo i forvejen flere små fremspring. Indgangspartiet går jeg ud fra, er tilføjet senere - og det passer jo fint til huset. En tilbygning på den anden side af huset kunne måske udformes som en forstørret udgave af indgangspartiet? - evt med loft til kip hvis ikke i har brug for yderligere plads på 1. salen.
Den tanke du der er inde på, er herved blevet dig forbudt.

Jeg mener også, at vi tidligere har klåget på dit hus, og det ser jo rigtig nydeligt ud.
Det skal du da ikke ødelægge ved den knast, du påtænker.
Lav tilbygningen som en helt regulær forlængelse af huset, med selvfølgelig tag på helt samme måde, Har du ikke brug for pladsen på 1. sal, så lav den som overdækket terrasse.

Jeg har selv været i selvsamme situation, og jeg valgte den løsning jeg foreslår, og mit hus ser i dag ganske harmonisk og naturligt ud med naturlige proportioner. Jeg havde netop ikke brug for al pladsen på 1. sal og har i 2 af 3 gavle overdækkede terrasser, som hustruen er mega glad for som tørreplads.

Du må da ikke ødelægge dit hus på den skitserede måde!!! Glem alt om sådanne underlige tricks. Den dag du skal sælge, vil du ikke høre andet end om den underlige uharmoniske knast.

Undskyld det direkte svar!

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg ville tage snak med Teknisk Forvaltning inden jeg gjorde mere ud af projektet. Ud fra dine billeder/tegninger så ser det ud som om du kommer rimeligt tæt på naboskel og derfor kan der opstå problemer i forhold til de forslag der er fremme med høj rejsning. Du er nødt til at vide om det er begrænsninger mht. afstand til skel, højde af bygningen, placering af vinduer osv
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis