Frostvæske i gulvvarmerør?

Hej

Jeg har lagt gulvvarmerør, og venter på betonkanonerne, de kommer i næste uge, men jeg vil jo gerne have røren fyldt med vand, så de ikke "letter" i betonnen. Må jeg fylde noget bil kølervæske i også, så jeg er sikker på at de ikke fryser i det uopvarmede hus?

Jeg tænker på om rørene kan tåle det.


Mvh

Morten

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
er gulvvarme slangerne ikke stripset fast til rionettet så skal de nok blive der

 

Det vil ikke hjælpe meget ar fylde vand i rørene.
Rørenes cirkulører form gør at betonen presser dem opad uanset vandet.
Hvis du bruger "flydebeton" er det til din fordel at der ikke sker vibrering. (Vibrering kan nemlig i den grad få rør ovenud af betonen.
Derimod er det strips og fastgørelse til armeringen der skal til.
Alt for hæmningsløs trampen rundt på rørene i forb. støbningen bør undgås. Men jeg mener nu at rørene i sig selv er ret robuste.
Altså handler det om fixering.
Hmm ok, de er stripset pr minimum 50cm over det hele Så jeg glemmer bare det med at fylde dem med vand siger i.. Selv om jeg dog bedstkunne lide at de var tunge

Mvh

Morten

er for en lille times tid siden blevet færdig med at støbe 54m2 flydebeton/lavabeton med varmeslanger i,ingen problem hvis de bare er bundet godt fast til rionettet
Annonce
10-4 jamen de er stripset fast over det hele Hvad er de bedste strategi for at få flydebetonnen helt i vage over det hele?

Mvh

Morten

jeg havde sat en sokkel af lecablokke til den indvendige væg, højden på soklen passer med overkant beton, derfor var det bare at trække beton af med en rager lavet til formålet, højden blev så kontrolleret med retskinne og vatterpas ud i rummet. skal lige nævnes at der bliver lagt et pudslag til sidst, så derfor var behovet for at få det fuldstændigt i vage der ikke
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis