Ny garage/udhus

Hej

Jeg har ansøgt om tilladelse til bygning af carport/udhus på 24m2 til mit sommerhus på Djursland, men er i den forbindelse rendt ind i et problem.

Der findes for sommerhus området en tinglyst dekleration som bla. beskriver at det er tilladt at bygge feks. carporte og udhuse i indtil en afstand af 1,5m fra skel til nabo når bygningens samlede areal ikke overstiger 25m2.

Jeg har nu efter jeg har sendt ansøgning til kommunen, blevet oplyst at man i en tinglyst dekleration ikke kan lave lempelser fra gældende lov, hvorfor jeg skal overholde en byggelinie på 2,5m fra skel, som er bestemmelsen i bygningsreglementet, både det der var gældende da deklerationen blev tinglyst (tilbage en gang i '60erne) og i det seneste.

er det korrekt, og er der evt. nogle her der kender til sager hvor der er sket lempelser som er gældende, samt er der måske nogel der kender til en mulig argumentation over for kommunen som kunne bruges for at få lov til at bygge tættere end de 2,5 m fra skel??

Pft

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg er næsten 99,9% sikker på at lover du komunen at indbetale 5 milioner hvert år de næste 25 år, så får du lov. Kan du ikke det og har du ikke en fætter til Borgmesteren kan du godt opgive at ændre på noget.
Skrevet af jesperravn på 11 okt 2011 14:02

....tilladt at bygge feks. carporte og udhuse i indtil en afstand af 1,5m fra skel til nabo når bygningens samlede areal ikke overstiger 25m2.

.

.... samt er der måske nogel der kender til en mulig argumentation over for kommunen som kunne bruges for at få lov til at bygge tættere end de 2,5 m fra skel??

Pft



Er det 1,5 meter til skel eller 2,5 meter til skel du vil bygge? 

Men ellers kender jeg ikke nogen fortilfælde af lempelser,,

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Man kan selvfølgelig ikke lovgive på helt egen hånd - ved hjælp af deklarationer.
Tak for svar

Jeg kan godt forstå at man ikke selv kan lovgive via deklerationer, men når den nu er tinglyst!

Hvad er en tinglysning så værd? eller er det mig der fuldstændig har misforstået hensigten med en tingklysning, skulle den ellers ikke gøre at det der var tinglyst så var gældende?

hhhmmmmmm

Du kan tinglyse hvad som helst. Så vidt jeg ved.
Altså alt hvad der har med fast ejendom at gøre.
(Derimod ikke et udsagn om at Borgmester Pedersen er både dum og grim)
En tinglysning er blot en sikkerhed for dig at der er sket en offentlig registrering.

Men du kan have ret i at det kan undre at et åbenlyst forsøg på omgående af gældende lovgivning kan tinglyses.
Med mindre at tinglysningen er så gammel at den kom før lovgivningen om f.eks. skelafstande i sommerhusområder.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis