Udvendig isolering med flamingo/polystyren? II

ER der nogle som ved om det er blevet lovligt at bruge de polystyren systemer som de bruger i tyskland og har gjort i over 10 år.. forstår ikke de danske mydigheder.. mon det har noget at gøre med at rockwool er dansk ? trivler nemlig på at de tyske brandmyndigheder er dårliger en de danske.. nærmste tvært imod. tror at brandmyndigheder i et land som tysland er yderst kompetente så jeg har svært ved at forstå hvorfor man ikke må bruge samme isolering løsninger som i tyskland.. og det er halv pris ovenikøbet.. er der danske firmaer som lavet denne løsning. der var snak om at brandmyndighedene ville tillade det i 2011.. men ? man har intet hørt om dette..håber nogle kan hjæpe.. og hvor meget bedre er polystyren feks. 200 mm vs 200mm isover batts.
ER der nogle som ved om det er blevet lovligt at... Vis hele indlægget
26 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Med den viden jeg har lige nu, er der ikke helt klare linier for hvordan og hvorledes brandkravene er ved sådanne konstruktioner, men så vidt jeg husker venter man på en ny udgave af Brandteknisk Vejledning.

Dog mener jeg at man ved at pålægge 2 cm puds opfylder nuværende krav, men jeg ville ikke gå i gang inden der ligger klare retningslinier for konstruktionen.
Matinm24 ja du har en point..men jeg tror nu stadig ikke det er tiladt at bruge flamingo/polystyren efterisolere sine ydervægge..Men det der for jeg har skrevet denne tråd i håb om der er nogle der ved det og har gjort det og om det er lovligt ifg.byggemyndighederne
PS. hpox det var i tyskland jeg sad og så på håndværkerene udførere dette for 6 år siden..
Den var du selv ude om global66

Det er alt for letkøbt at harcelerer over danske myndigheders godkendelser eller mangel på samme - på side for GDS-ere.
Du er jo bare snydeheldig at Nautrup kan give lidt af svaret.

Hvorfor finder du det nødvendigt at miskrediterer danske myndigheder fordi du mener at der skal en godkendelse til for at gå i gang. Hvis den manglende godkendelse er et problem for dig så er du jo velkommen til at ”lobbye” samme myndigheder. Du har åbenbart haft 6 år til at løbe dig selv i gang.
Så var der lige mistænkeliggørelsen af danske myndigheder i forhold til Rockwool.
Rockwool er ganske vist et stort firma. Men ”flamingobranchen” i Europa er langt større og har formodentlig langt mere indflydelse.
Skal jeg være helt ærlig så tror jeg at du bare ”klåger” dig lidt om emnet uden at vide noget reelt om det. Men nærmest af gammel vane sidder på barstolen og bekendtgør din visdom om kompetente tyskere, ½-priser og dig ukendte U-værdier.
hpox.. Gider ikke kommentere dit indlæg find en anden og chikanere!!
du har åbenbart ikke forstået mit indlæg men gå mere op i at jeg tilader mig at udtale mig
negativt om de danske myndigheder.. og ligesom mig, ved du tilsyneladende zero om emnet men føler dig stødt på din danske nationalitet piv piv.!! nå nok om dig.. all the best too ya !! bye bye..!
ps "klåger" mig ikke på emnet, det er jo derfor jeg håber på svar fra nogle som ved noget om det.. læs tråden.. numenut !! og har ikke haft 6 år til det da jeg lige har købt huset i sidste uge du snakker om ting du ikke ved noget om..eller har jeg misforstået noget kender vi hinanden nej vel!! så move on da du ikke kan hjæpe mig..men tak for at have prøvet idetmindste.
Men det nu lidt sjovt at man stort set kun må bruge Isover eller Rockwool,, til at isolere med i danmark.. da begge produkter er danske..det betyder ikke at man ikke også i udlandet  bruger disse produkter da de i sig selv er super gode produkter,men det er prisen også.. Så derfor denne tråd..da jeg efterlyser et alternativ til disse produkter.. og undre mig at man i vore nabo lande som vi jo sammenligner os med i alle aspekter,godt må bruge flamingo/polystyren men ikkei danmark åbenbart..eller må man ?
Annonce
Hej

Jeg ved ikke om det er tilladt eller ej, at benytte flammingo. Jeg har selv fået lavet facadeisolering med mineralduld, da jeg jeg har set flammingo brænde, og så ved jeg godt der kommer et brandhæmmende pudslag på, men det gjorde mig bare mere tryg med mineralduld.

Må dog erkende, at flammingo er billigere. Både som materiale, men også ved forarbejdning og opsætning, ligesom det er nemmere at fastsætte ting (lamper, kontakter osv.) i flammingo, og så isolere det bedre

Men der er mange andre end Rockwool og Isover, som udbyder facadeisolering, og ofte har de både flammingo- og mineralduldsløsningen
Prøv at kontakte Sundolitt, det skal nok helst være deres afdeling i Billund vil jeg mene. Deres kontor bygning er lavet i de førnævnte "lego klodser" og eftersom de producere materialet selv er jeg rimelig sikker på at de kan give dig svar på om det er lovligt eller ej. Hvis det viser sig at være lovligt vil jeg foreslå at købe den variant der hedder climate (bliver lavet i Almind lige syd for Viborg) Den har 20% bedre isolerings evne end den normale hvide.
takke Jespermansfeld diske og nautrup for jeres input..og Jespermansfeld ja det er nok en ide´ Sundolitt har en et stort lager med kontor ikke langt fra mit hus.. jeg køre sgu ind og spørger dem ,,diske jeg har nu også læst at flamingo er op til 25 % bedre i isolering ind mineralduld
Til Nautrup: Tror jeg har læst det i en eller anden beskrivelse, men jeg vil da ikke afvise jeg har taget fejl. Valget lå på mineralduld, så det var ikke noget jeg undersøgte nøjere. Beklager hvis jeg har skabt forvirring.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis