Udvendig isolering med flamingo/polystyren? II

ER der nogle som ved om det er blevet lovligt at bruge de polystyren systemer som de bruger i tyskland og har gjort i over 10 år.. forstår ikke de danske mydigheder.. mon det har noget at gøre med at rockwool er dansk ? trivler nemlig på at de tyske brandmyndigheder er dårliger en de danske.. nærmste tvært imod. tror at brandmyndigheder i et land som tysland er yderst kompetente så jeg har svært ved at forstå hvorfor man ikke må bruge samme isolering løsninger som i tyskland.. og det er halv pris ovenikøbet.. er der danske firmaer som lavet denne løsning. der var snak om at brandmyndighedene ville tillade det i 2011.. men ? man har intet hørt om dette..håber nogle kan hjæpe.. og hvor meget bedre er polystyren feks. 200 mm vs 200mm isover batts.
26 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er overhovedet intet der forhindrer dig i at anvende poluystyrenisolering som udvendig isolering på murede facader.
Der skal afsluttes med puds.

Filosofien bag brandsikring er måske bare forskellig i de 3 lande. I Sverige skal yderdørene f.eks stadig gå ud ad.
Nu er det ikke efterisolering, men der er et firma der bygger lavenergi-huse med flamingo-"legoklodser" hvorefter der bliver hældt beton ned i en revne i "klodserne".
En meget fascinerende måde at bygge på, som de tilsyneladende har gjort i mange år i Tyskland.
Hvis jeg skulle bygge nyt, kunne jeg godt finde på at vælge den løsning...
Nå på den måde.

Umiddelbart har jeg nu svært ved at det det geniale i det koncept.

Det er langt simplere og mere rationelt at opstille bærende gasbetonvægge., evt. helvægselementer og efterfølgende isolerer og pudse udvendigt.
Nej det er efterisolering jeg spør om.. jeg har siddet ude på min søsters altan i tyskland i ca en uges tid.. Og set håndværkerene lægger flamingo batts som de limer uden på de huse, der var overfor min søsters ,det ligner nærmest at de pakker huset ind i polystyren og derefter pudser de facaden op med puds så facaden frem står som ny så jo det jeg spør om er det tiladt i danmark at efterisoler med polystyren.
Og hvor meget bedre isolere det.?
Nej hpox du forstod det rigtigt første gang det drejer som efterisolering af allerrede bygget hus fra 1900 jeg ved ikke hvor martinm24 fik det der med at bygge et hus med flamigo klodser..
Annonce
Nej hpox du forstod det rigtigt første gang det drejer som efterisolering af allerrede bygget hus fra 1900 jeg ved ikke hvor martinm24 fik det der med at bygge et hus med flamigo klodser fra ?.. men det var ikke det jeg spurgte om..
Men når du nu allerede har en hel uges "fra-din-søsters-altan-tilsynserfaring" så er det vel bare at gå igang i DK.

Hvorfor tror du at du skal have myndigsgodkendelse af noget som helst?
Det er blot at læse BR10 og gå igang.

Det er jo pærenemt bare at side på sin flade r.. og brokke sig over danske brandmyndigheder uden iøvrigt at kende noget som helst til de faktiske forhold hverken i Sverige, Tyskland eller Danmark.

Let samme r.. og kom igang. :o)
Min pointe med at oplyse at der bygges huse i flamingo er selvfølgelig, at hvis man må bygge hele huse i flamingo, så skulle det være mærkeligt hvis man ikke måtte efterisolere udvendigt med flamingo...

Hpox nej jeg er ikke barndmand og ved ikke noget om brandlovgivningen. men jeg ved at det ikke har været tiladt at isolere ydervægge med flamingo/polystyren pga.danske brandmydighder. Og ville gerne vide om der er nogle der ved om det er blevet tiladt "inden jeg letter røven.." og hvis du ikke ved det som du åbenbart ikke gør..kan jeg jo læse af dit svar. så lad være med at svare..på tråden. så jeg prøver lige igen... ER der nogle som ved om det er blevet lovligt at bruge de polystyren systemer som de bruger i tyskland og har gjort i over 10 år..
Matinm24 ja du har en point..men jeg tror nu stadig ikke det er tiladt at bruge flamingo/polystyren efterisolere sine ydervægge..Men det der for jeg har skrevet denne tråd i håb om der er nogle der ved det og har gjort det og om det er lovligt ifg.byggemyndighederne
PS. hpox det var i tyskland jeg sad og så på håndværkerene udførere dette for 6 år siden..
Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis