Kina-Varmepumpe og hvilken vandbeholder - til gulvvarme!

Hej alle,
Jeg har et fritidshus hvor der ikke er fjernvarme. kun EL. Der er så kørt 4 kredse af 100mm pex rør i fundamentet (ca. 80kvm). Huset et godt isoleret og der er klinker i hele huset (intet trægulv). Jeg vil installere gulvvarme anlægget, og til vil jeg investere i en 10KW luft-til-vand varmepumpe.

Nu ved jeg ikke præcis hvordan sådan en varmepumpe virker,, men varmepumpen er uden en inverter,, altså løber vandet igennem varmepumpen og så direkte over i en vandbeholder... Hvad syntes i om denne (035WAB) se specifikationerne. (pris ca. 8000dkr inkl alt)

er 10KW for meget?..
kan jeg nøjes med en 8KW,, den ydede nemlig 4KW ved - 12 grader?..

Når denne så er indkøbt, vil jeg føre vandet over i en vandbeholder... skal denne vandbeholder være med en spiral eller ej?.. altså, kan jeg bruge een som modellen "Bosch Europur 65" altså en 65liters som er beregnet til gasfyr.   Eller kan jeg bruge en 110 liters Metro (uden EL patronen)..   

Bemærk at dette vand så skal cirkuleres rundt i en lukkes kreds, som kun benyttes til gulvvarmen.

Jeg tror jeg vil køre med 35-40 grader i gulvet fra næste måned og til vinteren er ovre.
Hvordan ville det bedste setup være?.. Jeg har ikke købt varmepumpen eller vandbeholderen endnu. Jeg har en 6-kreds varmegulv anlæg med shunt liggende og ikke andet.

Og hvis nogle bor i nærheden af ballerup, kunne jeg godt tænke mig hvis nogle gad at hjælpe mig med projektet imod noget betaling - til rimelige penge. når det kommer så langt.

på forhånd tak for at i gider at besvare.

Hej alle, Jeg har et fritidshus hvor der ikke er... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg skal til at bestille sådan een om et par måneder ... er der nogle der vil med på en bestilling?.. Det kan være vi får rabat så. regner også med at bestille en 100l buffertank. mvh.
Til info har jeg lige installeret en Andes AW-5 i mit sommerhus på 64 m2+30 m2 hems - også rimmeligt isoleret.
Den virker rigtig godt og ser ud til at være godt bygget - uden på er den selvf. pæn, men når man letter låget og skruer de rustfri skruer ud så er den også pæn inden i, med kabel bakke , strippede ledninger og pænt isolerede rørføring.
elektronikken er fremstillet i rimmelig kvalitet med lakeret print, ekstra isoleret elektronik kasse (forhindre fugt skader)
armeret varme tråde under kobber kondenser og el patron til backup. gode stik m.m.
det virker ikke som om de har sparet på noget.

jeg er ikke sikker på det kan svare sig selv at importere fra Kina - du ender med told og moms på ca. 15.000 kr - andes koster lige under 20 tkr. og så har du usikkerhedden og minus garanti/reservedele/teknikker support.

i mit tilfælde var det kun halvdelen af prisen som gik til selve varmepumpen, den anden halvdel gik til rør, muffer, pumpe, frostvæst til rør m.m. hvis jeg skulel have noget fra kina ville jeg gå efter den "anden del" - dvs. alle de messing muffer som skal bruges - dem brugte jeg en formue på og sikker på at de kan fåes til en brøkdel dirrekte fra kina land.

jeg køre den i øvrigt også dirrekte i gulv med ca. 80 meter rør, bruger solvarme som primær kilde og varmepumpe til at supplere og på de dage hvor solen ikke skinner ....

indstillings muligheder på styringen har også indfriet mine behov for at sætte det op som ønsket.
jeg kan ikke sige så meget om effektivitet om vinteren, men produktet har ind til videre fuldt indfriet mine forventninger og bruger ganske lidt strøm.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis