havelåge til kolonihaven

hej

Jeg har en havelåge som jeg gerne ville have tyveri sikret til vinter

dvs. det hus vi har er der altid indbrud i hver vinter

de kolonihaver som har en højere låge, eller en låge med pigge på, de har ikke indbrud

kunne man evt. købe en låge til lågen, eller en vinter låge

er der nogen som har samme problem ?
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror ikke på at en højere havelåge vil løse problemet, vil en Tyv ind så kommer han det ! Det må være de ting du udstiller i dit hus der gør det interesant for sådanne lyssky personer, det kan også være dit hus udseende der fremmer forståelsen af at her er noget at hente.
Det må jo været noget med at gøre det så besværlig som muligt for tyven at få 3+2 eren (eller hvad de nu stjæler) med sig. Og så giver en højere havelåge mening.

Kan du ikke lave en vinter-forhøjelse til den. Altså noget der kan tages af igen om sommeren. Alternativt spænde ståltråd eller andet ud mellem hækken over den nuværende havelåge. Prøv evt. at supplere med et højtspændingsskilt på ståltråden - haha det skal nok holde dem ude ;-)

ja en vinterforhøjelse til lågen, det var lige præcis det jeg tænkte på

men den med strøm og pigtråd er nok lige drastisk nok

ku også lave faldgrave og måske placere varslingsskilte med "fyrværkeri-let antændeligt"

Nu skrev jeg jo ikke "pigtråd" men ståltråd. Det er da formentlig ikke forbudt. Kunne også bare være stålwire, tovværk, snor eller lignende.
nu er jeg ikke smed af profession, så må vist høre en smed om denne opgave


I min haveforening er det ofte de nye huse der bliver udsat for tyveri. Bl.a. min nabo. Han har en lav metal låge om sommeren, og om vinteren beklæder han lågen med en høj træplade på hver side. Det gjorde han inden sidste vinter, og han havde ikke ubudne gæster for første gang i 2 år..

Online guider jeg arbejder med 

en guide om mobildækning derudover skriver jeg om privatøkonomi og et hobbyprojekt om e cigaretter
det lyder som en god løsning at beklæde lågen

det er jo med at gøre det svært for tyvene at komme ind

tak
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis