Lamper som tænder både med sensor og kontakt??

Jeg er ved at sætte 2 lamper op med bevæg sensor.. 
Men hvad gør jeg hvis jeg også vil kunne tænde lyset så det er permanet tændt.. ??

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg er ved at sætte 2 lamper op med bevæg sensor..... Vis hele indlægget
28 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Vil du have en korrespondancetænding og en sensor kombineret sammen eller hvordan?

fase
Jeg har en afbryder i bryggers og en ved hoveddøren og en sensor udenfor,  de tænder og slukker samme lamp. Jeg skiftede afbryderne med to nyere en. Nu virker sensoren og ikke afbryderen tæt på hoveddøren. Afbryderne /kontakterne er korrespondance. 
For at kunne tegne et diagram er det nødvendigt at vide, hvordan det er forbundet nu. Det er også nødvendigt at vide, hvilke farver ledningerne har. Så hvis du lige sætter nogle billeder ind og skriver lidt om ledningsfarverne, så er der en mulighed for et diagram.

fase
Hej. Det er ikke nødvendigt med at jeg åbner den og tager billeder. Man kan godt tegne på et stykke papir hvordan ledninger skal forbindelse. Det er tre gul ledning til afbryder ved hoveddøren og det samme tre gul ledninger ved afbryder I bryggers. Jeg kan ikke huske ledning farver ved lampen. Tak. 
Når du ikke mener, at det er nødvendigt at give oplysninger om forbindelserne i afbryderne udover, at der er tre gule ledninger i hver afbryder, så bliver jeg nødt til at sige til dig, at der er to lovlige måder at lave korrespondancetænding på.
Så du behøver slet ingen tegning, du får forklaringen her.
Du kan så frit vælge mellem de to måder at lave korrespondance på. Tændledningen forbindes til lampen, hvor også tændledningen fra sensoren er forbundet.

fase
Annonce
Det er en fint tegning. Tak. Men det vil sige sensoren har ikke noget med de to afbryder gøre. 
Nej, sensoren behøver ikke at have noget med de to afbrydere at gøre. Du kan forbinde sensoren med den samme fase som til korrespondancen. Hvis tændledningen fra sensoren og korrespondancen forbindes sammen, kan du tænde lyset med enten korrespondancen eller lade det styre af sensoren. Hvis du der i mod bruger tændledningen fra korrespondancen til at styre sensoren, kan du ikke vide om sensoren er aktiv eller ej. Du har nu frit valg.

fase
Ok tak for hjælpen. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis