Forsatsruder/plexiglas til sommerhusvinduer

Hejsa,

Så er det igen tid til at kommer her. Rart at der altid er nogen med gode ideer herinde 

Kort fortalt har jeg et sommerhus, som jeg godt kunne tænke mig var lidt varmere. Derfor overvejer jeg at sætte plexiglas foran vinduerne. Hvis nogen kommer med ideer som at skifte vinduerne, så har jeg ikke tænkt mig at gøre det, for der originale vinduer er fra 1942 og er blevet passet så godt at træet er fint.

Det store spørgsmål ved at lave plexiglasforsatsvindue er efter min mening hvordan jeg kan sørge for at de let kan åbnet, så jeg kan aftørre evt. kondens, da jeg har hørt at dette kan være et problem. Skal jeg lave riller så de kan køre lidt på samme måde som skydelågerne i et klædeskab eller er det bedre at sætte et beslag på (hvad vil jeg skulle bruge?) så de kan åbnes? Hvad er den bedste løsning og hvad er den pæneste løsning?

Gode ideer modtages med tak. Jeg vedhæfter billeder af de to vinuestyper, der er.

På forhånd tak.

Inger


/Inger

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kommer jo lidt an på hvad du har mulighed for at lave
jeg ville nok vælge at lave den med ramme og hængsler , så er de nemmere at få tætte og stadig nemme at åbne og lukke
Desværre er afstanden til vindueshængslerne så lille at det er svært at få plads til en rigtig ramme. Desuden vil jeg jo helst fjerne dem om sommeren. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg kan lave af ramme som ikke er mere end ca. 1 cm bred. Ved det bredeste af vinduerne forestiller du dig der 4 vinduer svarende til de 4 sektioner?

/Inger

så lim vecobånd på , det slutter tæt og holder også godt , men bare lidt mere besværligt hvis de skal åbnes dagligt
you must be joking.....  Kan ikke helt se løsningen for mig.....

/Inger

mener man kan få noget magnetisk tape, som du kan sætte en part på plexiglaset, og en part på en liste som du montere rundt i rammen, så er forsats ruderne lige til at sætte op og tage ned.

Har set den løsning brugt andre steder, men ved ikke præcis hvor du lettest finder den magnetiske tape, men et godt sted og starte er 3M

Annonce
Lyder som en ide, der er værd at forfølge. Det vil jeg klart kigge nærmere på.

/Inger

Lyder som en ide, der er værd at forfølge. Det vil jeg klart kigge nærmere på.

/Inger

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis