prima isolering kontra knauf og isover

hej med jer

Jeg har lige  brug for et godt råd fra jer. jeg har en garage på ca 57 kvm som jeg skal have isoleret og nu er valget så om det skal være det ene eller andet.

spørgsmål 1 :

hvor stor forskel er der på 100 og 150 mm i en uopvarmet garage ? prisen er jo det dobbelte af 100 mm så kan det betale sig.

spørgsmål 2

i f.eks 150 mm kan jeg få isover til 52 pr kvm og knauf til 40 pr kvm og prima jem og fix til 6,2 kr pr kvm

der er jo en stor prisforskel men er jem og fix så meget ringere end de andre ?

håber at i kan hjælpe

Hilsen dennis

hej med jer Jeg har lige  brug for et godt råd... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af mulle03 på 09 okt 2011 16:13
Du kan vælge Prima isolering, spare lidt penge og stå i drys dagen lang. Det er garanteret ikke så slemt tænker du - men det er det værste lort og isolere med nedfra med.
Enig, Prima isoleringen er nok også det værste jeg nogensinde har arbejdet med, faktisk så slemt at byggeherren selv fik lov at isolere....

Knauf isoleringen er dog lækkert at arbejde med, også er det billigere end feks. Isover som ellers er den foretrukne isolering her...

Nej, men der skal være 2 cm luft på midten, så man sikrer at undertaget har en nedbøjning på midten, der sørger for at vandet ikke løber ned langs klemlisterne.
ok der er også monteret undertags strammer så den går ned på midten, du plejer at have styr på alt dette ville du nøjes med 100 eller ville du montere lister og ligge 150mm i ?
Er den alligevel ikke opvarmet, så ville jeg da nøjes med de 100mm, mere har jo ikke rigtigt nogen effekt, med mindre det opvarmes, de første 50mm isolering, er dem der er mest effektiv.
Annonce
der er ingen varme kilde jeg vil dog gerne have en solluftfanger til ventilation og tør luft men gør denne nogen forskel med hensyn til isolering.

koludabyg mener du også at jeg sagtens kan undvære dampspær?
Nej, den ventilation gør ingen forskel af hensyn til isoleringen.

Nej, jeg ville opsætte en damspærre, den er ikke til skade, og er den der har den en effekt, hvis man senere ville opvarme det i længere tid af gangen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis