prima isolering kontra knauf og isover

hej med jer

Jeg har lige  brug for et godt råd fra jer. jeg har en garage på ca 57 kvm som jeg skal have isoleret og nu er valget så om det skal være det ene eller andet.

spørgsmål 1 :

hvor stor forskel er der på 100 og 150 mm i en uopvarmet garage ? prisen er jo det dobbelte af 100 mm så kan det betale sig.

spørgsmål 2

i f.eks 150 mm kan jeg få isover til 52 pr kvm og knauf til 40 pr kvm og prima jem og fix til 6,2 kr pr kvm

der er jo en stor prisforskel men er jem og fix så meget ringere end de andre ?

håber at i kan hjælpe

Hilsen dennis

17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg købte Knauf i 100mm rullebats, jeg gav 20 kr. incl moms pr m2 i XL.
Skal den ikke være opvarmet, er 100 mm ganske fint.
Det har jeg i min garage, den kan sagtens varmes op, de få gange om året der er behov for det.


 

Jeg kender ikke isoleringen fra Jem og fix, men det er jo generelt ikke kvalitetsvare de har.

mvh jens

Du skal vist have nyt solbatteri i regnemaskinen. .o)

Du kan ikke købe 150mm Prima i j&f til ca. 6 kr pr m2
Men du kan i dag søndag se et tilbud i j&f på 95 mm Prima i ruller ril 19,75 kr/m2.
Om de har 57 m2 på lager er dog ikke sikkert. :o(

Derr er ingen videre forskel på varmeisoleringsevnen af de nævnte produkter.

Når garagen ikke skal opvarmes kan det jo overhovedet ikke betale sig at varmeisolere.
i kataloget stå der 145mm 6.35 kvm pr pk pris nedenunder 39,95 kr der står intet i reklamen om at det er pr kvm og ikke pakke
Det skulle glæde mig om du kan overbevise butikschefen om den udlægning. :o)

Han peger nok bare på sidste side, nederst til venstre, i tilbudsavisen. :o(
Det siger sig selv at det er m2 prisen, der er opgivet. Hvis ikke så kunne man få 45 mm til under 1 kr pr. m2. Forskellen pr. m2 ligger inden for få kr mellem de enkelte mærker og ikke over 30 kr. på 145 mm.
Annonce
Hvis det er garage du skal isolere formoder jeg det er nedefra du skal isolere.

Du kan vælge Prima isolering, spare lidt penge og stå i drys dagen lang. Det er garanteret ikke så slemt tænker du - men det er det værste lort og isolere med nedfra med.

Hvis det kun er engang i mellem du skal have varme på og ikke permanent, så er 100 mm fint.


 

 

 

jeg vælger knauf isolering og håber at det er bedre at arbejde med

er det nødvendigt med damspær ?
afstand imellem forskalning til gips kan det passe det er 45cm og 60 til troldtekst ?
Bauhaus har fornuftige priser på Rockwool handybats.

http://www.bauhaus.dk/fileadmin/mounts/dk/3D/Avis_uge_362011-DK.htm#/59/

eks. 3,6 m2 - 100mm til kr. 109,-

Det er deres gældende priser frem til 31-10-2011 - i sidste uge var det på tilbud til kr. 89,-

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Skrevet af pumbadk på 09 okt 2011 16:37
jeg vælger knauf isolering og håber at det er bedre at arbejde med

er det nødvendigt med damspær ?
afstand imellem forskalning til gips kan det passe det er 45cm og 60 til troldtekst ?


Når der ikke er varme på hele året skal der ikke være dampspærre. Du skal huske ventilation mellem top af isolering og tag.

Afstanden for forskalling i loft skal være 30 cm.



Regn ud hvor meget du skal bruge af det hele og anmod om tilbud fra et par byggemarkeder.


 


 

 

 

Der må gerne være dampspærre selv om bygningen ikke opvarmes hele året.
Specielt i en garage hvor porten vel åbnes med jævne mellemrum pg fuldstændig udjævner forskellene mellem ude og inde.

Der er dampspærre i samtlige isolerede sommerhuse der bygges i DK, uanset om de opvarmes eller ej.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis