Termostater i radiatorer har sat sig fast

Jeg har to radiatorer som ikke bliver varme, og jeg tror at termostaterne har sat sig fast, da der ikke løber vand igennem.
Jeg har vedhæftet 2 billeder der viser begge termostater.
Den ene termostat har jeg fået skruet af, men ved ikke hvad jeg så skal gøre ??
Den anden termostat ved jeg ikke hvordan jeg skal få af, der er ikke en skrue såvidt jeg kan se ??
Håber i kan hjælpe :-)
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hmm billederne kom ikke med.prøver igen:

aner ikke hvad der sker..engang til :
Kommer deer varme nu hvor du har taget termostaten af ?

hvis ikke pan du prøve at motionere ventilen den lille dims i midten ved at sætte et stykke plade på og trykke på den for at se om den går løs

jesper

 PS staver som en ko på glatis kan ikke gøre for det og komma og puntum må du lige selv sætte de ligger her ...........  ,,,,,,,,,,,,,,,,,

så er begge radiatorer herunder..
Hvad gør jeg her for at der kan komme vand igennem radiatoren ??

Og her kan jeg til at starte med ikke få termostaten af. Hvordan gør jeg ?

Annonce
Skrevet af micjen på 08 okt 2011 21:50
så er begge radiatorer herunder..
Hvad gør jeg her for at der kan komme vand igennem radiatoren ??

Og her kan jeg til at starte med ikke få termostaten af. Hvordan gør jeg ?



Du tager den anden af ved at dreje på den sorte ring helt inde ved ventilen

/Jesper


 PS staver som en ko på glatis kan ikke gøre for det og komma og puntum må du lige selv sætte de ligger her ...........  ,,,,,,,,,,,,,,,,,

takker..
vil det sige at jeg skal prøve at presse den tynde dims i midtsen (ventil) på billede 1 lidt ind ?? den sidder bare rimelig fast, og vil jo nødig ødelægge noget.... Den møtrik der sidder udenom ventilen skal den ikke løsnes eller noget ??

Den sorte ring på andet billede..kan jeg kun dreje ganske lidt...er der noget der skal løsnes først ??
Ja du kan prøve at trykke lidt på den det er den der åbner og lukker for varmen.

Kan ikke huske hvor megen den skal drejes men der er ikke noget der skal skruges løs først

/jesper

 PS staver som en ko på glatis kan ikke gøre for det og komma og puntum må du lige selv sætte de ligger her ...........  ,,,,,,,,,,,,,,,,,

fino kigger på det imorgen, og vender tilbage hvis der er problemos :-) mange mange tak so far :-)
Du trykker på den midteste "tap" med en skruetrækkker eller lignende. Motioner den godt. Den skal kunne gå ud og ind let. Hvis den virker som om den sidder fast, så har du fundet problemet. "Tappen" skal kunne gå fri, da det er den der åbner og lukker for vandet, når selve termostaten (den du har taget af) trykker og slipper på den.

Hvis du kikker ind i termostaten fra den side, der vendte ind mod tappen, kan de se en lille rund plade. Det er den, der trykker på tappen, når der skal åbnes eller lukkes for vandet.

Når man tager termostaten af, skal der løbe vand gennem radiatoren, da tappen så åbner fuldt op (den har ikke nogen termostat, der trykker på den). Men sidder tappen fast, så sker der jo intet.

Man bør en gang i mellem (f.eks. årligt) lige tage termostaterne af og motionere tappen - eller skrue termostaterne op og i nogle gange, for at motionere tappen.

Tappen kan sætte sig fast, hvis termostaten altid står på samme niveau (temperatur).

Håber du blev lidt klogere fra ovennævnte.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis