Kalkflager ud af hanerne...

Hej alle kære LDS'ere,

jeg har fået mig et stort kalkproblem efter en større ombygning på huset sidste år. Efter jeg skiftede oliefyret ud med et vand->luft anlæg (Vølund Split) samt fik nyt køkken har jeg specielt i badeværelset ud af hanen på badekarret haft problemer med at filteret stopper til.

Problemet startede ved årsskiftet, hvor installationerne var færdige og huset atter blev taget i brug. Der manglede tryk på hanen ved badekarret samt i bruserhovedet. Jeg konstaterede hurtig, at filteret var tilstoppet med noget, der mest mindede om meget fint lysebrunt sand.
Det skal siges at vi er fem i familien, hvor jeg fylder et karbad op med vand hver dag, ungerne hver anden dag og så konen og den store giver den også gas - vi bruger i det hele taget meget vand.

Jeg har siden januar været nød til at afmontere bruderhovedet for overhovedet at kunne bruge den. Efter 4 måneder blev sandet mere til flager/udfældninger - og først nu kan jeg se, at der er tale om kalk. Jeg har fyldt et snapseglas med løs kalk - det tog mig vel 1-2 timer - kun ved at åbne for det varme vand i badekarret.

Jeg har haft forskellige til at vurdere det og min VVS'er er blank. Tanken var, at der kunne have været noget med varmvandsbeholderen - men mit anlæg kører ikke med en sådan.
Jeg håber, at I kan hælpe mig, for 10 måneders intens brug af det varme vand er det ikke blevet bedre. Kalkflagerne bliver kun langsomt større. Jeg minder om at stort set alle rør i huset er nye eller af nyere dato.

Netto

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan jo være det kommer fra forsyningen ind til huset, et filter på tilgangen i huset, ville sikkert begrænse at du får det ud i hele installationen.

Jo den tanke har jeg haft, men i de 9 år, som vi har boet i huset, har der aldrig tidligere været problemer. Det startede først efter ombygningen. Det er udbpræget i badekarshanen/-bruseren, men en smule kan også spores i de andre haner nu.

Netto

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis