3/4" kugleventil a'la Ballofix...

Hej

Vi har lige været i vores nye 'City Fix' butik i Ishøj Bycenter og købt et Damixa blandingsbatteri til sølle 300 kr. Fornuftig pris, når man ser, at Bauhaus har det samme i deres fødselsdags-avis til super-fødselsdags-discountpris 398,-

Når der nu alligevel skal skiftes i badeværelset, vil jeg gerne sætte stophaner mellem rørstudserne i væggen og blandingsbatteriet, så man lige kan lukke og pille batteriet af til afkalkning, uden at skulle rode med hovedhanerne.

Men jeg kan simpelthen ikke finde Ballofix-kloner noget sted i 3/4". Man kan købe stophaner med store, røde håndtag, det hører i min verden til i en skunk eller under køkkenvasken. De pæne kugleventiler, som ikke fylder alveden, fås kun i 1/2", i hvert fald i håndkøb.

Så hvor dælen finder jeg pæne 3/4" stophaner, som ikke er dyrere end badeværelset???

PFT

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af albino på 07 okt 2011 23:00
Hej

Vi har lige været i vores nye 'City Fix' butik i Ishøj Bycenter og købt et Damixa blandingsbatteri til sølle 300 kr. Fornuftig pris, når man ser, at Bauhaus har det samme i deres fødselsdags-avis til super-fødselsdags-discountpris 398,-

Så kunne du jo have fået den endnu billigere med Bauhaus prisgaranti

De giver 12 % rabat på den pris du kan købe samme vare til et andet sted.

Jeg er ved at samle sammen til en mindre renovering af sommerhuset og skulle købe nogle afbrydere og stikkontakter - tog en kopi af tilbudet de havde i Jemogfix på fuga i sidste uge - og fik 12 % rabat på den pris i Bauhaus uden diskussion .

Dine ventiler...... jeg har også ledt efter sådan nogen i 3/4 og kan også umiddelbart kun finde de store klodsede.....


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Fin pris, Jens :-) - under kr. 50,-/stk - til at overkomme.

Tak for det.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Svar sendt for tidligt, slettet...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

@Jens: Synes ellers, jeg har været hele internettet igennem, men tak for links.

Vi var lige på Bamses Bodega som pitstop (Elizabeths opererede fod kan ikke gå så langt), og talte med én af vores liv-liner. Han er gårdmand i én af de almennyttige herude, og han skal nok 'skaffe' sådan en dims til vennepris, men ellers vil vi da benytte os af dine oplysninger :o)

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Annonce
Er du sikker på, at det et 3/4", der kommer ud af vægen? Tror det er meget almindeligt, at det er 1/2", og man så har et tilgangsstykke der går fra 1/2 til 3/4 fra vægen til hanen.

Tilgangsstykker fås med indbygget afspæring, f.eks.
http://www.primavvs.dk/shop/tilgangsstykke-ex-med-104330p.html
http://www.primavvs.dk/shop/tilgangsstykke-ex-3-104337p.html

Synes det er pænere end Ballofix'ernes sorte "håndtag", og så kommer batteriet knap så langt ud fra vægen.
Hvad der sidder inde bag rosetterne, har jeg faktisk ingen idé om...

Men blandingsbatteriets 3/4" omløbere passede i hvert fald fint på rørstudserne, så min 'brugerflade' hedder 3/4" indvendig til 3/4" udvendig, hvad Ballofixer angår...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Skrevet af jenshøj på 08 okt 2011 12:37
Er du sikker på, at det et 3/4", der kommer ud af vægen? Tror det er meget almindeligt, at det er 1/2", og man så har et tilgangsstykke der går fra 1/2 til 3/4 fra vægen til hanen.

Tilgangsstykker fås med indbygget afspæring, f.eks.
http://www.primavvs.dk/shop/tilgangsstykke-ex-med-104330p.html
http://www.primavvs.dk/shop/tilgangsstykke-ex-3-104337p.html

Synes det er pænere end Ballofix'ernes sorte "håndtag", og så kommer batteriet knap så langt ud fra vægen.

Ser rigtig fint ud........

Tror det bliver sådan nogle jeg sætter på i badeværelset i sommerhuset når det skal renoveres om et par uger.

Jeg skal alligevel forlænge de eksisterende med 15 mm ( fibergips ) + flisetykkelse og så kan jeg jo lige så godt bruge dem

Tak for links.

Også tak til trådstarter for ideen.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis