Når gør-det-selv ikke rækker

Hej alle,

En væsentlig del af gør-det-selv er også at erkende, når ens håndværksmæssige evner ikke længere rækker. Jeg er kommet til det punkt, og er endt op med nogle spørgsmål, som jeg ikke har kunnet finde et konkret svar på andre steder på nettet. Derfor tillader jeg mig at spørge her, selv om det kan virke off-topic:

Jeg skal have skiftet vinduer ( en opgave til ca. 80.000 kr) og er i tvivl om, hvad der er rimeligt at forlange i forhold til håndværkere, der giver tilbud. Hvor meget skal der rimeligvis foreligge som skriftlig aftale med hensyn til pris og udførelse? Hvor stor en del af beløbet skal normalt lægges før arbejdet udføres, og er jeg urimelig, hvis jeg beder om en fast dato for udførelse af arbejdet, før jeg indbetaler et beløb? Er en ordrebekræftelse med tilbudspris og dato for arbejdet er urimeligt krav? Er tilbudspriser for den slags normalt ekskl. og inkl. moms?

Jeg ønsker ikke at være en urimelig kværulant, men vil på den anden side heller ikke være naiv idiot.


På forhånd tak for ethvert input

 


 




 



 

 

Hej alle, En væsentlig del af gør-det-selv er... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Thumbs up Koluda!

I am so full of it.....

Godt så. Dig om det.

Men hvorfor det skulle være udtryk for mistillid at der foreligger et fælles skriftligt kontraktgrundlag der regulerer entreprisens udførelse forstår jeg slet ikke.

Hvad med din bank? Bliver aftalerne med den osse bare noteret på bagsiden af en bagerpose?

Eller færdselsloven. Det er da meget praktisk at der findes et skriftligt entydigt grundlag som alle kender og skal rette sig efter.

Men nok om det.

Bortset fra at en bygningsentreprise i min optik blot er en kontrakt der skal opfyldes af de parter kontrakten indgås imellem.
Det kunne ligeså godt være en en korntakt der handlede om at bygge et fly eller gennemføre en undersøgelse af et eller andet eller levere en last bananer i en eller anden havn. Men ingen af de dele har jeg nu ikke meget begreb om
En kontrakt er den bedst mulige sikkerhed for at de forventninger parterne hver især har - bliver opfyldt.
En kontrakt er en plan eller anvisning på hvilke mål der skal opnås. Eller hvad kunden forventer af sælgeren - og omvendt.
Osv.Osv.

Nok om det.
Skrevet af hpox på 08 okt 2011 14:14
Hvad bruger du så?
Hvad står der på din tilbudsblanket?
Er den hjemmelavert? :o)
Næppe!

Jo den er faktisk hjemme lavet  

Da vi skulle have lavet vores 1. sal lavede vi et udbuds materiale som vi, efter aftale med modtagerne, sendte til 3 forskellige tømrer mestre / firmaer. 2 store lokale og René. Og her var Renés tilbuds oversigt den mest udspiciferede. Alle materialer stod på og selve arbjeds beskrivelserne var listet også. Det gjorde det nemt for os at snakke omkring projektet og hvilke forventninger vi hver især havde. Dog stod der ikke omkring hvornår betalingerne skulle finde, så måske dette punkt skal med René.

Men der var dog et punkt jeg fortryder ikke at have med og det ved René sikkert også

P.S. Det ene firma sendte en mail retur hvor der stod. Tilbud på 1. sal. x-antal kroner. Thats it. Så bliver man da som forbruger rundforvirret over hvad der skal ske

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis